خبرهای داغ:
در جلسه خیرین و حامیان فرهنگ و هنر باغملک مطرح شد؛
فرماندار باغملک، اظهار داشت: ایجاد برنامه فرهنگی در سطح شهرستان باعث ایجاد همبستگی اقوام و پایداری آداب و سنن مثبت و مفید در منطقه می شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۶۹۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

لطیف حیایی اهوازی، فرماندار باغملک در جلسه خیرین و حامیان فرهنگ و هنر شهرستان که در تالار سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به موضوع جلسه خیرین و حامیان فرهنگ و هنر گفت: یقینا یکی از مسائل مهم که می تواند در جهت  رشد و توسعه منطقه و شهرستان نقش ایجاد کند رشد فرهنگ است.
وی با بیان اینکه ایجاد برنامه فرهنگی در سطح شهرستان باعث ایجاد همبستگی اقوام و پایداری آداب و سنن مثبت و مفید در منطقه می شود، اضافه کرد: برخی آداب و رسوم غلط به صورت مغرضانه ای وارد برخی اقوام و تیره ها شده و خساراتی را به مردم منطقه و شهرستان وارد کرده است.
فرماندار باغملک، با اشاره به اینکه این امر باعث آوارگی بیش از ۳۱۹ خانوار شده است، تصریح کرد: ایجاد برنامه های فرهنگی مفید توسط ابزار فرهنگی از قبیل نمایش، موسیقی، نمایش و… یکی از تاثیرگذارترین برنامه ها در کاهش و از بین بردن این آداب و رسوم غلط است.
وی ضمن ابراز خرسندی و حمایت از رونق و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان، افزود: با زبان فرهنگی و هنری مانند شعر، موسیقی و نمایش می توان اثرات منفی و مخرب آسیب های اجتماعی را بیان کرد و راه های کاهش و جلوگیری از این آسیب ها را به زبان هنر به مردم رساند.
وی عنوان کرد: با کمک خیرین و حامیان فرهنگی می توان برنامه های بسیاری در سطح شهرستان برگزار کرد تا از این طریق راه های عقب ماندگی ۱۰۰ خانواده های درگیر آسیب های اجتماعی از قبیل نزاع های دست جمعه، خودکشی و اعتیاد را در شهرستان و منطقه برای همیشه بست.
احمدرضا زنگنه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک، نیز با اشاره به رویدادهای بزرگ فرهنگی در شهرستان، اظهار کرد: از جمله برنامه استانی و فرا استانی شهرستان باغملک همایش شعر گویشی همدرنگ و جشنواره استانی تئاتر خیابانی است که به عنوان لوگو و معرفی کننده شهرستان در سطح استان و کشور می باشند.
وی با بیان اینکه این همایش ها چند سالی است که با همکاری و حمایت اداره کل و خیرین شهرستان برگزار می شود و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جلسات و ورود خیرین به عرصه فرهنگ باب تازه ای در روند پیشرفت در سطح شهرستان باز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها