عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ها بخشی از تسهیلات بانکی اختصاص داده شده به وام گیرندگان را بلوکه می‌کنند که این مغایر با موضع حمایت از تولید است.
کد خبر: ۸۷۰۵۶۶۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،حمدالله کریمی درخصوص مشکلات بخش تولید،گفت:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری روی ضرورت رونق اقتصادی، باید تمامی مسئولان با هماهنگی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی،مسائل اقتصادی کشور را در عمل حل کنند.

 
نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: بخشی از مشکلات بخش تولید به دلیل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی است که بطور طبیعی بانک ها می توانند در این زمینه به تولیدکنندگان کمک کنند.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از عملکرد بانک ها،گفت:بسیاری از تولیدکنندگان از میزان بالای سود وامهای بانکی گلایه دارند.   
 
کریمی افزود: با وجود اینکه حرکت بانک ها درجهت متناسب شدن نرخ سود وام های بانکی با نرخ تورم آغاز شده؛اما شنیده می شود بانک ها بخشی از تسهیلات اختصاص داده شده را به وام گیرندگان ارائه نمی کنند و اصطلاحا بخشی از وام را بلوکه می‌کنند که این مغایر با شعار حمایت از تولید است.
 
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآورشد:برای رونق تولید باید از تجربیات،پیشنهادات و نظرات کارشناسی تولیدکنندگان و صنعتگران استفاده شود تا زمینه رونق تولید فراهم شود.
ارسال نظرات