فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانست و گفت: طرح جوانه‌های صالحین در 80 پایگاه بسیج در سطح این کلانشهر اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۶۰۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: محمد رضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانست و گفت: طرح جوانه‌های صالحین در 80 پایگاه بسیج در سطح کلانشهر اراک اجرایی می‌شود.

وی در مراسم افتتاحیه طرح "جوانه‌های صالحین" که در مسجد امامحسین(ع) کلاشنهر اراک برگزار شد اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را دغدغه امروزخانواده‌ها دانست و گفت: خانواده‌ها به دنبال این هستند که اوقات سالمی را برای فرزندانخود فراهم کنند که خوشبختانه در این مورد خانواده‌ها نسبت به سپاه بسیج اعتمادداشته و در این راستا برنامه‌ریزی صحیح و دقیقی در زمینه اوقات فراغت و بهره‌گیری مناسب از آن انجام داده‌اند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش اوقات فراغت جوانان و نوجوانان می‌تواند اثرات مثبت فراوانی در زندگی فردی واجتماعی آنان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور داشته باشد، ما در قبال نسلی که با آن روبروهستیم مسئولیم و اگر چنانچه این نسل به انحراف برود باید جوابگوی آیندگان باشیم و اینوظیفه و رسالت سنگینی است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد:سپاه و بسیج به تبع دغدغه اوقات فراغت نوجوانان را دارد از این‌رو برنامه‌ریزی‌هایی را با هدف استفاده مطلوب از فصل تابستان برای رشد و تقویت این قشر از جامعه و غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط جوانان و نوجوانان طرح "جوانه‌های صالحین" را برگزار می‌کند.

رضایی با اشاره به استقبال خانواده‌ها از این طرح گفت: خوشبختانه این طرح هر ساله از استقبال بیشتری از سوی خانواده‌ها مواجه می‌شود و برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان و حتی جهت دهی به فعالیت‌های نوجوانان در اوقاتی که مشغول به کاری هستند، از اقدامات موثر در جبهه جنگ نرم است.

وی افزود: سرگرمی نسل جوان و نوجوان در فضاهای ناسالم شبکه‌های مجازی تبعات ناگواری را به همراه دارد و این می‌طلبد که با برنامه‌ریزی مناسب در عرصه فعالیت‌های فرهنگی به سلامت فکری جوانان و نوجوانان کمک کنیم که به این منظور سعی ما در طرح جوانه‌های صالحین بر این است که حداکثر جذابیت را در برنامه‌های خود برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ایجاد کنیم تا به سلامت فکری آنان کمک کرده باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: طرح جوانه‌های صالحین در قالب بخش‌هایی نظیر معرفتی–تربیتی، اعتقادی، آموزشی، کارآفرینی،فرهنگی، قرآنی و دیگر رشته‌ها برگزار می‌شود که امسال با توجه به استقبال‌های صورت گرفته 50 درصد از پایگاه‌های بسیج در سطح شهر اراک در این طرح مشارکت دارند.

رضایی با اشاره به تعداد پایگاه‌های فعال دراین طرح گفت: 80 پایگاه بسیج در اراک در این زمینه فعال هستند و پیش بینی می‌شودکه 8 هزار نوجوان و جوان در این طرح شرکت کنند و از خدمات آموزشی، فرهنگی و علمی ارائه شده بهره‌مند شوند.

وی افزود: شکل‌گیری شخصیت اجتماعی در سنین نوجوانی بسیار حائز اهمیت بوده به طوری که خود ما نیز شخصیت اجتماعی خود را مرهون کسانی هستیم که ما را با فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج آشنا کردند.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات