تعدادی از اهالی روستای میموندره شهرستان ابهر با حضور در فرمانداری این شهرستان ضمن بیان مشکلات ناشی از وجود معدن باریت از مسوولان تعطیلی این معدن را خواستار شدند.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۵۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو شورای روستای میموندره شهرستان ابهر گفت: معدن باریت روستای میموندره در ۱۵۰ متری منطقه مسکونی روستا واقع می باشد و خطری برای مردم محسوب می شود.

صفدری افزود: این معدن در ۵۰ متری مزار شهدا و ۵ متری تاسیسات لوله کشی آب کشاورزی باغات قرار دارد.

عضو شورای روستای میموندره با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هکتار از باغات روستا در معرض تخریب قرار دارند تصریح کرد: این معدن در فاصله ۱۰ متری باغات می باشد.

همچنین یکی از اهالی روستای میموندره گفت: معدن باریت که در روستای میموندره در نزدیکی روستا واقع است و اهالی روستا ۴ سال است که درگیر این مسئله هستند.

گفتنی است، فرماندار شهرستان ابهر در این خصوص گفت: دولت موظف است از معدن که یکی از درآمد های ناخالص کشور محصوب می شود حمایت کند و باریت نیز جزء محصولات با ارزش بالا کشور است.

ایمانی با بیان اینکه طبق قانون هر بهره بردار معدنی باید الزاماتی را رعایت کند افزود: طبق قانون برای بهره بردار معدن حدودی تعریف شده که در آن بطور مثال فاصله از مناطق مسکونی، خود داری از انفجارتعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا اداره صنعت و معدن استان زنجان به صاحب معدن اختاری داده است تصریح کرد: صاحب معدن باریت میموندره در اکتشاف تخلف داشته و الزلمات را رعایت نکرده است.

فرماندار ابهر در ادامه اضافه کرد: قرار است تیمی متشکل از نماینده فرمانداری، صنعت و معدن، منابع طبیعی، محیط زیست و نیروی انتظامی از نزدیک مسائل را برسی نمایند.

ایمانی با بیان اینکه قانون پیش بینی های لازم را داشته است، تاکید کرد: ممکن است یکی از مشکلات روستاییان این باشد که اجازه تردد ماشین سنگین از راه روستا را ندهند این اختیار با آنهاست و این فرد باید راهی برای خود تعریف کند.

وی با اشاره به اینکه صاحب معدن مجوز اکتشاف دارد افزود: در حال حاضر صاحب معدن مجوز اکتشاف دارد و هر ۶ ماه مجوز خود را تمدید می کند و بعد از انجام الزامات و پروانه بهره برداری خواهد گرفت و صنعت و معدن و فرمانداری الزامتات را برسی خواهند کرد.

ارسال نظرات