جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) همراه با ضیافت افطاری برای سربازان تیپ 36 انصارالمهدی(عج)برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۳۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشنی با حضور مسئولین تیپ و کلیه سربازان همراه با ضیافت افطاری برگزار شد.

گفتنی است، در ابتدای مراسم حجت الاسلام غضنفری استاد اخلاق ضمن عرض تبریک این میلاد گفت: امام حسن علیه السلام و سایر امامان علیهم السلام فرهیخته و تربیت شده مکتب قرآن بودند.

حجت الاسلام غضنفری در ادامه افزود: چنان که در روایت آمده: کنیزی شاخه گلی را به امام حسن علیه السلام اهدا نمود، آن حضرت او را آزاد کرد، انس بن مالک به آن حضرت عرض کرد: «آیا شما برای یک شاخه گل ناچیز، او را آزاد کردند امام حسن علیه السلام در پاسخ فرمود: خداوند ما را چنین تربیت کرده است، آن جا که می فرماید: هنگامی که کسی به شما تحیت گوید، پاسخ او را به طور بهتر، یا همان گونه بدهید. پاسخ بهتر همان آزاد کردن اوست.

وی در ادامه اظهار داشت: حلم امام حسن علیه السلام از آیات قرآن نشأت گرفته بود، از جمله از این آیه که خداوند می فرماید: ناپسندی را با نیکی دفع کن، که ناگاه خواهی دید همان کس که میان تو و او دشمنی است، گویی دوستی گرم و صمیمی است. خصلت حلم امام حسن علیه السلام در حدی بود که مروان یکی از دشمنان پر کینه خاندان رسالت، که امام حسن علیه السلام را بسیار رنج داد و آزرد، گفت: «این کارها را با کسی انجام دادم که حلم خویشتن داری او با کوه ها برابری می کند.

ارسال نظرات