حجه الاسلام شاکری در کلاس نورمبین ناحیه روح الله یزد:

جمهوری اسلامی ایران حامی تمام مظلومان جهان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد در کلاس نور مبین، آیات مربوط به جهاد را تفسیر کرد.
کد خبر: ۸۷۰۵۴۱۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازیزد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد در ابتدای جلسه در خصوص موضوع فلسطین مطالبی ایراد نمود و گفت:این هنر حضرت امام(ره)بود که مردم مظلوم فلسطین که هیچ یار و یاوری نداشته اند را بدین نحو حمایت کند که روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس بنامد.

وی افزود: الان تنها حامی فلسطین و لبنان جمهوری اسلامی ایران است.جمهوری اسلامی ایران حامی تمام مظلومان جهان است.مقام معظم رهبری فرمودند اگر در تمام دنیا کشوری خواسته باشد بر علیه استعمار قیام کند ما حامی آن کشور هستیم.

حجت الاسلام شاکری خاطر نشان کرد:امروز اسرائیل در لبنان عقب نشینی کرده و در فلسطین هم در تنگنا قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد ضمن تفسیر یکی از آیات شریفة قرآن کریم در رابطه با جهاد گفت:قرآن کریم می فرماید«وَ جاهَدوا فِی ا... حَق جِهاده هُوَ اجتَباکُم و ما جَعَلَ عَلیکُم فِی الدّینِ مِن حَرَج »در راه خدا مجاهده کنید که البته این مجاهده اگر کسی نتوانست بصورت بدنی انجام دهد بصورت مالی انجام دهد اگر توان مالی نداشت بصورت زبانی جهاد انجام دهد .برای رزمندگان اسلام دعا کند.

وی در ادامه افزود: در ادامه قرآن می فرماید حق جهاد را ادا کنید که منظور اخلاص است اخلاص در جهاد باعث ادا شدن حق جهاد می شود.در روایت است که اگر کسی خالصانه در راه خدا کاری انجام دهد خداوند او را صدهاهزار برابر پاداش می دهد.در ادامة آیه خداوند می فرماید: او کسی است که شما را برگزید یعنی اینکه خداوند بر ما منّت می گذارد یعنی ما لیاقت نداشتیم و خداوند ما را انتخاب کرد.

و در ادامه قرآن می فرماید خداوند در دین هرج و سختی قرار نداده که منظور این است که هر فرد در هر چه توانش است انجام دهد مثلاً همین روزه که بر همگان واجب است برافراد مریض و افراد خیلی مُسن واجب نیست.

ارسال نظرات