مجتبي عبداللهي
در ادامه كلاس هاي اخلاق ماه مبارك رمضان صورت گرفت /
كلاس اخلاق كاركنان سپاه اميرالمومنين (ع) با حضور حجه الاسلام و المسلمين حاج آقا بنشاسته از روحانيون اعزامي از قم ، در حسينيه ثارالله ستاد استان برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۰۵۲۰۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

حجه الاسلام و المسلمين حاج آقا بنشاسته از روحانيون اعزامي از قم ، در ضمن كلاس اخلاق كاركنان سپاه اميرالمومنين (ع) كه در حسينيه ثارالله ستاد استان برگزار شد  به بيان حديثي در رابطه با فرمايشات پيامبر بزرگوار اسلام (ص) در رابطه با "  شيوه موضع گيري انسانهاي مومن و كافر در مقابل گناه " كه خطاب به ابي ذر بيان شده است پرداخت و گفت : عشق خداوند به انسانها سراسر عالم را پركرده و تمام دستورات الهي چه در جنبه امر و چه در جنبه نهي همه بيانگر علاقه وعشق پرورذدگار به بندگانش است . و اگر جهنم را خلق كرده بخاطر اينست كه بندگانش را دوست دارد . تمام سعي پروردگار اينست كه بندگانش از او فاصله نگيرند و ارتباطشان را با خدايشان قطع نكنند و از مجموعه خدايي فاصله نگيرند . لذا  خداوند با تبشير و تهديد مي خواهد كه دست ما را بگيرد .

وي در ادامه در رابطه با گناه گفت : دشمن عشق و علاقه خدا و ارتباط بنده با پروردگار  ،  گناه است . گناه دست ما را از دست خداوند  جدا مي كند و به بياباني مي برد كه خوراك درندگان شويم . گناه انسان را از دامن خدا دور مي كند و به دامن شيطان مي اندازد.

حاج آقا بنشاسته در ادامه در رابطه با اثرات گناه گفت : بايد گناه را در زندگي خود بزرگ بدانيم و از آن وحشت كنيم چرا كه گناه همه چيز را به هم مي ريزد و سطح ها را پايين مي آورد و در خانواده نيز عطر محبت را ازبين مي برد و تعفن جاي آنرا مي گيرد.

 وي در ادامه در تبيين فرمايش پيامبر (ص) به ابي ذر  ؛ در رابطه با ترس از گناه گفت : مومن از گناه مي ترسد ، از گناه نفرت دارد و از گناه فرار مي كند . مومن هر جا ببيند كه مجلس گناه است آنرا ترك مي كند .مومن گناه را به مانند صخره اي مي پندارد كه گويي هرلحظه ممكن است بر روي سرش بيفتد. گناه در واقع يك سقف بسيار محكمي است كه پايه ها و ستونهاي بسيار ضعيف و لرزاني دارد كه با كوچكترين تكان خوردني بر سر انسان خراب مي شود.

 

ارسال نظرات