امام جمعه شهر رودیان:

دشمنان وحدت مسلمانان را نشانه رفته اند

امام جمعه شهر رودیان گفت: امروز دشمنان ما هدفشان از ایجاد اختلاف و تفرقه نبودن وحدت در بین مسلمانان و ایجاد امت واحده است که اگر امتی واحد و با توجه به ویژگی صالحان ایجاد شود آنگاه دیگر باطلی نخواهد بود و محو شدنی است.
کد خبر: ۸۷۰۵۱۹۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس معصومی در گردهمایی مسئولین بسیج روستایی نجف اشرف شهر رودیان در اتاق جلسات این حوزه با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و استفاده باقی مانده این ماه عظیم اظهار کرد: خداوند ماه رمضان را قرار داده تا بندگان از گناهان خود توجه و استغفار کنند و پاک شده و دوباره به زندگی عادی خود باز گردند و در این ماه خود توبه و استغفار همه را می پذیرد و گناهان را می آمرزد و خوشا به حال کسانی که از این ماه بهره برده باشند.

وی افزود: امام رضا(ع) در حدیثی می فرماید(ماه رمضان، ماه بركت است، ماه رحمت است، ماه آمرزش است، ماه توبه است و ماه بازگشت است هر كس در ماه رمضان آمرزيده نشود در كدام ماه ديگر مورد آمرزش قرار مى گيرد.) و این نشان از اهمیت این ماه و استفاده از آن است و ما باید این چند روز مانده را قدر بدانیم و خود را از برکات آن محروم نسازیم.

امام جمعه رودیان خاطر نشان کرد: خودسازی در ماه رمضان سبب می شود تا با بهره از برکات آن در طول سال بتوان انسان بر نفس خود مسلط باشد و بتواند در برابر مصیبت ها و مصایب خویشتن دار و بر گناهان غلبه و در یک کلام تقوا پیشه کند.

وی با بیان اینکه حضور در صالحین یعنی در وهله اول خود صالح بودن است گفت: ما برای اینکه صالحین تربیت کنیم باید خود صالح باشیم و اعتقادات خود را تقویت نماییم و به خودسازی درونی توجه نماییم تا بتوانیم اثرگذار در جامعه باشیم.

معصومی با بیان اینکه وقتی کلمه صالحین را بکار می بریم این ریشه قرآنی دارد عنوان کرد: بندگان خدا صالحین هستند و وارثان زمین اند و باید بدانیم مقام صالحین بسیار بالاست و اگر می خواهیم ما هم در آن مقام قرار بگیریم باید به واجبات و محرمات توجه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان ما هدفشان از ایجاد اختلاف و تفرقه نبودن وحدت در بین مسلمانان و ایجاد امت واحده است که اگر امتی واحد و با توجه به ویژگی صالحان ایجاد شود آنگاه دیگر باطلی نخواهد بود و محو شدنی است.

سرمربی نظام صالحین حوزه بسیج روستایی نجف اشرف تصریح کرد: ایجاد بلوا در منطقه غرب آسیا و به خصوص سوریه و عراق در این جهت است که جهان اسلام را متزلزل نمایند و نگذارند وعده الهی محقق شود هر چند تلاش آنها ناکام و بی نتیجه است.

وی با اشاره به فتنه داعش و تکفیری ها گفت: این گروه ها دست پروده آمریکا و صهیونیسم بین الملل هستند تا اسلام را در دنیا تخریب و ریشه اسلام ناب را بزنند و ایت توطئه ای شوم است که باید بدان توجه و نسبت به آن روشنگری و دقیق بدان نگاه کرد و در مقابل آن ایستاد.

معصومی با بیان اینکه حلقه های صالحین باید محل بحث و تبادل نظر و گفت و گو و برطرف کردن شبهات و بصیرت افزایی باشد گفت: حلقه های صالحین باید متربیان را نسبت به تهدیدات پیرامونی آگاه و بصیر کند و سطح معرفتی و دینی آنها را بالا ببرد تا در برابر هجمه های دشمنان متزلزل نباشند و درست و سنجیده عمل کنند و راهنمای جامعه باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار