خبرهای داغ:
دانشجویان جهادگر در ماه مبارک رمضان با حضور در روستاهای محروم زیرکوه علاوه بر تمرین خودسازی برای آبادانی روستاهای محروم تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۰۵۱۱۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی،نام گروه‌های جهادی واژه‌ای‌ است که این روزها در ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به گوش بسیاری از مردم شهرستان‌ها و مناطق محروم کشور آشنا است.

گروه‌هایی که به همت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و با حضور و استقبال پرشور جوانان و نوجوانان تشکیل می‌شود و در قالب طرح هجرت برای رفع محرومیت از نقاط محروم کشور تلاش می‌کند.

این روزها و در ایام ماه مبارک رمضان شهرستان محروم و مرزی زیرکوه میزبان دو گروه از جهادگرانی است که با همت و تلاش خود در دورترین روستاهای شهرستان رنگ و بوی امید و بازگشت به زندگی را به مردم هدیه می‌دهند.

این جهادگران آمده‌اند تا در گرمای طاقت‌فرسای تابستان زیرکوه و با دهان روزه علاوه بر کمک در راه آبادانی مناطق محروم تمرینی برای خودسازی انجام دهند.

اگرچه به ثمر نشستن کار و تلاش گروه‌های جهادی در رفع محرومیت از چهره روستاها و دعای خیری که از قلب‌های پاک و ساده روستائیان بلند می‌شود خود قوت قلبی است برای این جوانان و نوجوانان تلاشگر اما در این میان حضور مسؤولان در جمع جهادگران روحیه‌ای مضاعف برای آنان محسوب می‌شود.

اردوهای جهادی مشارکت دانشجویان در عرصه اقتصادمقاومتی است

از این رو امشب جمعی از مسؤولان بسیج دانشجویی استان به همراه فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه با حضور در جمع گروه‌های جهادی در دو روستای جیم‌آباد و بمرود زیرکوه، از نزدیک شاهد کار و تلاش خستگی‌ناپذیر جهادگران گروه‌های جهادی در راستای رفع محرومیت از روستاهای محروم شهرستان بودند.

اعزام 33 گروه جهادی به مناطق محروم استان

فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از گروه‌های جهادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال 95 تعداد 33 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

علی قاسمی با بیان اینکه 9 گروه از جهادگران در ماه مبارک رمضان به مناطق محروم اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: به علت گرمای طاقت‌فرسای هوا، گروه‌های عمرانی در ماه مبارک رمضان در شب‌ها فعالیت عمرانی می‌کنند.

اردوهای جهادی مشارکت دانشجویان در عرصه اقتصادمقاومتی است

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از گروه‌های جهادی فرهنگی توسط خواهران در روستاهای استان مشغول خدمت‌رسانی هستند و مابقی گروه‌ها بعد از پایان ماه مبارک رمضان اعزام خواهند شد.

فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده گروه‌های جهادی استان، آموزشی و فرهنگی هستند، بیان داشت: در بازه زمانی مرداد و شهریورماه سال جاری بیش از 20 گروه جهادی در روستاهای محروم استان به مردم خدمت خواهند کرد.

قاسمی اذعان داشت: قبل از اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان مشکلات مناطق توسط دانشجویان شناسایی و بر اساس این پایش، گروه‌های جهادی به این مناطق اعزام می‌شوند.

اردوهای جهادی مشارکت دانشجویان در عرصه اقتصادمقاومتی است

وی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار مثبت دانشجویان جهادگر، شناسایی مشکلات روستاها است که بعد از پایان یافتن اردوی جهادی از کانال مسؤولان شهرستان و استان در راستای رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

مدیریت جهادی با اردوی جهادی در وجود دانشجویان نهادینه می‌شود

دبیر شورای اندیشه‌ورز خراسان جنوبی نیز در جمع باصفای دانشجویان، اظهار داشت: نخستین قدم در اردوهای جهادی خودسازی است که این خودسازی به صورت معرفتی انجام می‌شود و سبک جهادی و مدیریت جهادی را در وجود جهادگران نهادینه می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر شاد با بیان اینکه خدمت به محرومان یک خودسازی نفس است، خاطرنشان کرد: اینکه انسان از بسیاری از فضاها و امکانات رفاهی و زندگی دنیوی جدا شود و این هجرت را برای خدمت به مردم انجام دهد بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دانشجویان گروه‌های جهادی از بسیاری از تعلقات گذشتند و این گذشتن ارزش دارد، ادامه داد: وقتی این جهادگران در عرصه روستا حضور پیدا می‌کنند و به خاطر محرومیت روستا ریاضت‌ها و محرومیت‌ها را لمس می‌کنند این‌ها اثراتی است که خودسازی را به عنوان هدف اصلی گروه‌های جهادی تقویت خواهد کرد.

اردوهای جهادی مشارکت دانشجویان در عرصه اقتصادمقاومتی است

دبیر شورای اندیشه‌ورز خراسان جنوبی تصریح کرد: دستی که به دستان پاک روستائیان و گرمای دستان این مردم محروم و زجر کشیده عادت کند دیگر نباید به گرمای دست‌هایی که انسان را به تباهی می‌کشاند، عادت کند.

شاد، اذعان داشت: دانشجویان اگر مدیریت جهادی را در قلب خود احساس کنند اگر فردا به پست و مقامی برسند چون مشکلات مردم را درک و لمس کرده‌اند، کار مردم را به درستی انجام خواهند داد.

فعالیت دو گروه جهادی در زیرکوه

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه نیز از فعالیت دو گروه جهادی در شهرستان زیرکوه در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: این گروه‌ها در دو روستای بمرود و جیم‌آباد شهرستان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

اردوهای جهادی مشارکت دانشجویان در عرصه اقتصادمقاومتی است

سرهنگ دوم پاسدارحسین میری از اقدام خداپسندانه گروه‌های جهادی تشکر کرد و گفت: این افراد در ایام مهمی مثل عید نوروز، ماه مبارک رمضان و تعطیلات تابستان از زندگی و تفریحات خود می‌گذرند و تفریح و لذت خود را در کمک به محرومان قرار داده‌اند که این جای تقدیر دارد.

به هرحال روزهای پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان در کنار گرمای بی‌سابقه و طاقت‌فرسای هوا آرام آرام رو به پایان است ولی آنچه در اذهان مردم زجر کشیده و محروم روستاهای استان خراسان جنوبی و شهرستان زیرکوه برای همیشه باقی خواهد ماند، طعم شیرین رفع محرومیت با دستان جهادگرانی است که آمده‌اند بسازند تا ساخته شوند.

اردوهای جهادی مشارکت دانشجویان در عرصه اقتصادمقاومتی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها