حجت الاسلام سلیمانی، گفت: اگر ما ادعای دوستی خداوند و اولیای الهی را داریم باید با آن ها مخالفت نکنیم.
کد خبر: ۸۷۰۵۰۳۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی در جلسه اخلاق کارکنان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام اظهار کرد: اگر ما اهل بیت(علیهم السلام) را دوست مى داریم و مى خواهیم با آنها ارتباط داشته باشیم، باید روحمان را از آلودگى ها پاک سازیم.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: اگر ما ادعای دوستی خداوند و اولیای الهی را داریم باید با آنها مخالفت نکنیم و برای محبوب شدن بیشتر نزد ایشان کمتر گناه کنیم و عزم جدی در ترک گناه داشته باشیم؛ زیرا کسى که بخواهد به دیدار دوستش برود، خود را از آلودگی ها و بوی بد دفع کرده و خود را تمیز و معطر مى سازد، تا دوستش از او آزرده نگردد و این در حالی است که گناه موجب تعفن و آلوده گشتن وجود ما مى شود و برای دیدار محبوبان والامقام چون خداوند و اهل بیت علیهم السلام سزاوار نیست و به مراتب تلاشی بیشتر لازم دارد.

وی در ادامه به محرومیت هایى که از گناه ناشى مى گردد اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها، محروم شدن انسان از رزق و روزی است؛ چنانچه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در ادامه سفارش خود به ابوذر می فرمایند : «ای اباذر! انسان به واسطه گناهی که می کند از روزی محروم می گردد».

سلیمانی در ادامه، سلب توفیق عبادت را دیگر محرومیتی دانست که در اثر انجام گناه مستوجب انسان می شود و گفت: گاهى انجام گناه موجب مى شود انسان از انجام عبادتى محروم گردد، چنانکه در روایتى آمده؛ ممکن است انسان در اثر گناه به نماز شب موفق نشود، گرچه سعى مى کند و خود را آماده مى سازد که سر ساعت از خواب برخیزد، ولى یا از خواب بر مى خیزد و سستى و تنبلى مانع مى گردد، یا اصلا از خواب بر نمى خیزد. و لذا بر اثر ارتکاب معصیت انسان از انجام برخی عبادات سلب توفیق می شود.

حجت الاسلام سلیمانی در انتها به ترک کارهای بیهوده اشاره کرد و گفت: وجود مبارک پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در ادامه نصایح خود به ابوذر می فرمایند: «اى ابوذر؛ هرچه را که در آن تو را بهره نیست ترک کن و به سخنى که فایده به حال تو ندارد، لب مگشا و زبان خود را مانند پول خود که در حفظ آن مى کوشى نگهدارى کن» و لذا انسان باید تا می تواند از انجام کارهای بیهوده سر باز زند و علی الخصوص روى زبان خود، حساسیت زیاد نشان دهد؛ چرا که گاهى یک حرفی از دهان او صادر مى شود و نتایج بدى در دنیا و آخرت بر او به بار خواهد آورد.

ارسال نظرات