خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

پدیده شوم قاچاق کالا و ارز ضربه به اقتصاد کشور است

محمدرضا خباز در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان پدیده شوم قاچاق کالا و ارز را ضربه به اقتصاد کشور و تولید ملی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۰۵۰۲۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، استاندار سمنان در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان برگزار شد پدیده شوم قاچاق کالا و ارز را ضربه به اقتصاد کشور و تولید ملی عنوان کرد.

وی افزود: وجود قاچاق کالا و سهم 30 درصدی آن از اقصاد ایران باعث شده است که اقتصاد کشور پویا نباشد .

دکتر خباز با اشاره به اینکه قرار است در سال 95 ورود و خروج کالا در انبارهای استان سمنان مدیریت شود، گفت: طرح شناسنامه دار شدن انبارهای استان سمنان به صورت پایلوت در استان سمنان در حال اجرا است.

ایشان با بیان اینکه در اجرای این طرح انبارهای استان سمنان کدگذاری و شناسنامه دار می شوند، گفت: در استان سمنان هر کالایی از مبدا به هر مقصد حمل شود با اجرای این طرح ارزیابی و بررسی می شود.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا به دلیل نبودن راه و مسیر روشن اقدامی بسیار سخت است و امروز قاچاق کالا امری اجتناب ناپذیر است چرا که این پدیده شوم به تولید ملی و اشتغال کشور ضربه می زند.

وی با بیان اینکه باید راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از یک نقطه آغاز شود، گفت: اگر چه طرح مبارزه با قاچاق کالا امروز در استان سمنان در حال اجراست و با ایراداتی همراه است اما باید با اجرای آن به صورت پایلوت نقص های موجود برطرف گردد.

همچنین در این نشست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان قاچاق کالا را نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: باید گامهای هر چند کوچک در مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداشته شود و مدیران استان سمنان نیز برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در کنار برخورد قاطع با پدیده قاچاق کالا دو راه حل برای از بین بردن این پدیده شوم در کشور است، گفت: مدیران استان باید با تخلف و جرم قاچاق قاطعانه برخورد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها