خبرهای داغ:
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان با بيان اهميت اعتكاف و تأكيد بر بهره گيري از فضاي اين مراسم معنوي گفت:معتکف می‌شویم تا از بدی‌ها دوری کنیم و به سمت خوبی‌ها گرایش یابیم.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۹۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی خیری‌گنجی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان در افتتاحیه اعتکاف دانش‌آموزان دختر در سمنان عصر امروز كه با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان، مسؤول دفتر نمایندگی این یگان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شعبه شهرستان سمنان و رئیس ستاد جبهه مقاومت استان سمنان در مسجد المهدی برگزار شد به تبیین فرهنگ اعتکاف و معنی اصطلاحی آن و اثراتش در زندگی انسان از زبان قرآن و احادیث پرداخت.

وی اظهار داشت: امام سجاد(ع) از خداوند عمری طولانی را طلب می‌کند و از خدا می‌خواهد که عمرش در راه اعتکاف، یاد و ذکر خدا و انس با قرآن صرف و خرج شود و می‌فرمایند خدایا اگر در راه تو قدم بردارم خدایا هزاران سال عمر مرا افزایش ده و اگر عمرم می‌خواهد مرتع و چراگاهی برای شیطان باشد خدایا نمی‌خواهم زنده باشم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه رحمت، مغفرت، آمرزش، استغفار و توبه و انابه است، تأکید کرد: باید از این فضاها و مراسم‌ معنوی همچون اعتکاف بهره کافی و وافی ببریم؛ چراکه از دل همین اعتکاف‌ها عشق به اهل‌بیت(ع)، شجاعت‌ها، شهامت‌ها، عدالت‌ها و عفت‌ها بیرون می‌آید.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان اظهار داشت: آنچه از نورانیت این مجالس و محافل به وجود می‌آید، استغفار است و در حقیقت معتکف می‌شویم تا از بدی‌ها دوری کنیم و به سمت خوبی‌ها گرایش یابیم.

خیری‌گنجی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) گفت: زمانی بود که باران نمی‌آمد و بنی‌اسرائیل نزد ایشان آمدند و گفتند زمین و زمان و باغ و کشاورزی ما بی‌آب است و که حضرت فرمودند به بیابان بروید و از خدا طلب باران کنید و اما هر چه این جماعت 70 هزار نفری دعا کردند، باران نیامد و حضرت موسی (ع) به خداوند علت را جویا شد که پاسخ آمد که مردی در میان این جماعت 40 سال است که معصیت می‌کند؛ به او بگو از میان جمع بیرون برود تا باران برود و حضرت امر را اجرا کرد و اما مردی از جمع برنخاست و سپس باران بارید حضرت علت را جویا شد و از جانب خداوند این پاسخ آمد که آن مرد گناهکار نیم‌خیز شد و یعنی استغفار کرد و باران به خاطر استغفار همان مرد بارید و این نشان از اهمیت استغفار است.

وی بیان داشت: ماه رمضان ماه توبه است و باید از فرصت‌های باقیمانده این ماه برای توبه و انابه به درگاه احدیت استفاده کنیم خدا بخشنده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها