خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه ظرفیت دوره‌های حفظ قرآن کریم استان قم در حال حاضر به ۷ هزار نفر افزایش یافته است، گفت:طرح حفظ قرآن در سال جاری از تنوع برخوردار بوده و تنها شامل حفظ قرآن نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۵۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال پنجم برگزاری برنامه حفظ قرآن کریم در سراسر کشور در حال انجام است، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک دوره 4 ساله حفظ قرآن را پشت سر گذاشته است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن حداقل 10-15 میلیون نفر حافظ قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ای در این راستا تدوین و از علاقه‌مندان به حفظ قرآن شروع به ثبت نام به عمل آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه در این طرح سازمان اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال اقدام به ثبت نام و تا اسفند ماه ادامه دارد، افزود: ظرفیت ثبت نامی در سال 4 هزار نفر و در سال گذشته این ظرفیت به 6 هزار نفر رسید، الحمدلله استان قم تا به حال 100 در صد ظرفیت ثبت نامی خود را انجام داده است.

حجت السلام عزیزی با اشاره به آزمون متمرکزی که در اسفند ماه در پایان دوره‌های حفظ قرآن انجام می‌گیرد، گفت: با انجام قرعه کشی بعد از مسابقات به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای که شامل زیارت عتبات عالیات، کمک هزینه حج و مشهد مقدس است داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت استان قم در حال حاضر به 7 هزار نفر افزایش یافته است، افزود:طرح حفظ قرآن در سال جاری از تنوع برخوردار بوده و تنها شامل حفظ قرآن نمی‌شود یکی از این طرح‌ها شامل تربیت مربی حفظ قرآن است که در آن افراد علاقه مند ثبت نام و بلافاصه بعد از گذراندن دوره می‌توانند کلاس‌هایی را اداره کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به دوره‌های مختلفی که در این طرح برگزار می‌شود، گفت: حفظ ترتیبی شامل جزء 30، 1 و 2 می‌شود که تا اسفند ماه باید آماده شود و کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند آن را انجام دهند.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به دوره حفظ موضوعی قرآن کریم که شامل مربیان آموزش و پرورش و طلاب و محققین حوزه علمیه است، افزود: کتابی در این رابطه آماده  شده که در آن 300 موضوع اعتقادی، سبک زندگی اسلامی و موضوعاتی که یک انسان و یک شیعه نیاز به دانستن آنها دارد از طریق این کتاب ارائه می‌شود.

وی طرح سوم دوره‌های حفظ قرآنی را شامل 150 موضوع قرآنی ویژه نوجوانان بیان و خاطر نشان کرد: طرح دیگر دوره‌های حفظ تلفنی ویژه افرادی است که امکان شرکت در کلاس ندارند، در این طرح هفته‌ای سه روز با افراد تماس گرفته و حفظ مجازی آنها انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم بیان کرد: محوریت طرح امامزادگان هستند اما برخی از نقاط شهر مقدس قم مانند شهرک پردیسان که امامزاده‌ای نزدیک آن نیست با مراجعه به اوقاف ثبت نام آنها صورت می‌گیرد همچنین 70 درصد از شرکت کنندگان در این طرح خانم‌ها هستند و این طرح در مراکزی به غیر از امام زادگان نیز انجام و این اماکن شامل مساجد، حسینه ها و حتی مجتمع‌های مسکونی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها