خبرهای داغ:
یک کارشناس خانواده در نشست سبک زندگی با محوریت ازدواج در حوزه مقاومت فاطمیه گفت: ازدواج نکردن و گذشتن از سن ازدواج، فرد را منزوی می کند چون احساس می کند نگاه اجتماع بسیار آزارنده است.
کد خبر: ۸۷۰۴۷۳۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دکتر سلیمی در نشست سبک زندگی با محوریت ازدواج که به همت حوزه فاطمیه ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) قم در پایگاه حضرت زینب(س) برگزار شد ابراز داشت: در جامعه سن ازدواج بالا رفته و دختر و پسرهای امروزی به دلیل تغییر معیارها، مشغولیت های اجتماعی زیاد، مشکلات مالی یا درگیری زیاد در کار و درس، اولویت پایین تری برای ازدواج قایلند.

وی گفت: وقتی ازدواج کسی به تاخیر می افتد، کم کم ترس جای اشتیاق را می گیرد و به جای آنکه به مزایای ازدواج فکر کند، مغلوب ترس هایش می شود و مرتب به شکست در ازدواج، مشکلات اقتصادی و … فکر می کند. این وضعیت آنقدر ادامه می یابد که در نهایت ممکن است قید ازدواج را بزند چون با ذهن منفی نگری که پیدا کرده است، ازدواج سراسر ترس و نگرانی و ناکامی است.

این روانشناس در ادامه گفت: تجرد، اضطراب آور است و اضطراب زمینه ساز بیشتر اختلالات روانی است. فرد مجرد بیشتر در معرض افسردگی، وسواس قرار دارد. اعتماد خود را به دیگران از دست می دهد و امیدی برای ادامه زندگی ندارد.

سلیمی افزود: این افراد سخت پسندتر می شوند و وقتی در موقعیت ازدواج قرار می گیرند، با خود می گویند: من که این همه صبر کردم، حالا اگر انتخاب خوبی نداشته باشم دیگران چه خواهند گفت؟ این وسواس در همه ابعاد زندگی آنها سایه می اندازد و آنها را در موقعیتی که دارند تثبیت می کند.

وی با بیان اینکه، ازدواج نکردن و گذشتن از سن ازدواج، فرد را منزوی می کند تاکید کرد: چون فرد احساس می کند نگاه اجتماع بسیار آزارنده است و همه روی ازدواج نکردن او متمرکز شده اند یا او را وادار به ازدواج می کنند و به او فشار می آورند. در نتیجه، از همه فاصله می گیرد، حتی از خانواده خود. این فاصله گرفتن و انزوا، فرد را آسیب پذیر و رنجور می کند. با کوچکترین نشانه ای، می رنجد و احساس می کند دیگران او را طرد کرده اند.

سلیمی در پایان گفت: بایستی توقع جوانان را پایین بیاوریم و با مشاوره های خوب باعث تشویق جوانان به امر ازدواج داشته باشیم که اگر این کار انجام نشود در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

گفتنی است: حاضران در این نشست بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء روزه خودر ا افطار کردند.
ارسال نظرات