خبرهای داغ:
یک جامعه شناس گفت: خود مراقبتی اجتماعی مهارتی است که فرزندان را در برابر آسیب های اجتماعی مصون می دارد.
کد خبر: ۸۷۰۴۷۳۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرجان انصاری در خصوص ضرروت یادگیری خودمراقبتی اجتماعی به فرزندان عنوان کرد: روابط اجتماعی لازمه زندگی هر فردی است این روابط نیازمند کسب مهارت های مختلفی است که خود مراقبتی اجتماعی یکی از این مهارت ها به شمار می رود.

این جامعه شناس افزود: فرزندان به خودمراقبتی نیاز دارند تا با آگاهی کامل در برابر آسیب های اجتماعی قرار بگیرند هنگامی که شناخت کافی و خودمراقبتی در فرزندان شکل گرفت نگرانی کمتری در مورد آسیب های اجتماعی وجود دارد.

انصاری تصریح کرد: اعتماد بیجا به افراد یکی از خطرات جدی است که فرزندان را تهدید می کند باید در جهت آموزش خودمراقبتی به فرزندان آموخت که بدون شناخت نباید به افراد اعتماد کنند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی مجرمان از طریق جلب اعتماد و یا با روش های عاطفی سعی در اغفال نمودن و فریب فرزندان دارند وقتی فرزندان یاد بگیرند که نباید به افراد ناشناس اعتماد کنند مجرمان دیگر فرصتی برای سوء استفاده پیدا نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: مهارت نه گفتن نیز امری مهم در خودمراقبتی است فرزندان در هر سنی باید مراقب باشند که وقتی در رابطه ای اجتماعی توان انجام کاری را ندارند از مهارت نه گفتن استفاده نمایند.

این جامعه شناس یادآور شد: اجازه گرفتن در امور از والدین در جهت انجام هر کاری از ملزومات خودمراقبتی است وقتی فرزندان خودسرانه در روابط اجتماعی دست به هر اقدامی می زنند ممکن است گرفتار مشکلات جدی شوند.

وی عنوان کرد: صداقت در بیان مشکلات و مسائل نیز از مصادیق خودمراقبتی است اگر فرزندان به دلیل ترس و نگرانی از برخورد والدین دست به پنهان کاری بزنند دیگر نمی توان مانع از گرفتاری هایی شد که در کمین آنها نشسته است.

انصاری گفت: به فرزندان در مورد سوء استفاده های افراد نابهنجار در جامعه باید آگاهی بخشید و او را در انتخاب یک دوست خوب یاری نمائید و همواره یک مشاور امین برای فرزندان باشیم.
ارسال نظرات