نماینده مردم زنجان و طارم علیا در مجلس شورای اسلامی:

منابع طبیعی یک سرمایه ملی است

منابع طبیعی یک سرمایه ملی است و همه ی ما باید در کنار هم برای حفظ و صیانت از این سرمایه همگانی قدم برداریم.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۶۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم علیا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از معاون بخش های مختلف این اداره کل با تاکید بر اینکه منابع طبیعی یک سرمایه ملی است، گفت: همه باید در کنار هم برای حفظ و صیانت از این سرمایه همگانی قدم برداریم تا از گزند آسیب ها در امان بماند.

علی وقف چی با اشاره به کاشت گندم در اراضی شیبدار افزود: تداوم این شیوه کاشت بزرگترین ضربه را به اراضی وارد می کند.

وی کاشت پسته را نشان از ظرفیت های نهفته استان بیان کرد و اظهار داشت: با اصلاح الگوهای کشت می توان برای کاشت گونه های با ارزش اقتصادی بالاتر استفاده کرد.

وقف چی فراهم شدن بسترهای کاشت گونه های مختلف با ارزش اقتصادی بالاتر را با هدف افزایش سطح درآمدی عرصه نشینان یادآور شد و تصریح کرد: نباید تمامی محصولات کشاورزی در کشور تولید شود و می توان با جایگزین کردن محصولات با ارزش اقتصادی بالاتر زمینه را برای درآمد بیشتر و واردات برخی محصولات فراهم کرد.

نماینده منتخب مردم زنجان و طارم علیا کاشت هندوانه در شرایط کنونی در نقاط مختلف استان خیانت دانست و افزود: با هدف مدیریت منابع آبی می توان با اصلاح الگوهای کشت زمینه را برای کاشت گونه های اقتصادی ایجاد کرد.

وی از نامه نگاری با وزارت جهاد کشاوزی برای تعیین تکلیف حوزه آبخیز سفید رود برای جذب اعتبارات بیشتر خبر داد و گفت: با استان های مرتبط در این حوزه رایزنی های مربوطه انجام می گیرد.

به گفته وی مطرح کردن موضوع جذب اعتبار ویژه برای خرید تجهیزات و امکانات لازم برای مهار حریق های در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر برنامه ها است.

ارسال نظرات