حجت الاسلام عربی در سخنرانی راه­پیمایی روز جهانی قدس در برازجان گفت: ما همگی اعتقاد قلبی داریم که قدس، روزی به ما برگردانده می­ شود و ما در آن نماز را اقامه می­ کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۴۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان، وی اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی در تاریخ 25/02/1327 در حالی سرزمین فلسطین را غصب کرد که جنایات ابتدایی آن­ها برای بیرون کردن فلسطینیان از سرزمینشان همانند جنایات داعش در سوریه و عراق کنونی است.

حجت الاسلام عربی در ادامه تصریح کرد: با غصب فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، مقاومت­ هایی در برابر آن­ ها شکل گرفت که جنبش حماس یکی از این جنبش­ هاست که نام آن مخفف کلمات حرکت، مقاومت و اسلام است و هرچند این جنبش در برهه­ ای از زمان تحت تفکرات اخوان المسلمین مصر قرار گرفت امّا جمهوری اسلامی ایران از این جنبش فلسطینی حمایت کرد.

وی اذعان داشت: دومین جنبش فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که این جنبش، جنبشی شیعی است که توسط 3 دانشجو در مصر شکل گرفت. این جنبش تحت تفکرات امام خمینی (ره) قرار دارد و می­ خواهد اسلام ناب محمّدی را (ص) در سرزمین خود پیاده کند که تاکنون نیز در این زمینه موفق بوده است.

عربی افزود: فقه شیعه اجازه نمی­ دهد که انسان حتّی به یک حیوان نیز ظلم کند و بر همین اساس است که در هر جای دنیا که ظلمی واقع می­ شود صدای اعتراض ایران بلند می­ شود بنابراین علمای ما همگی از قدس و فلسطین حمایت می­ کنند و این مسئله را رد می­ کنند که قدس از آن رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: امام خمینی (ره) با نام­گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس به جهانیان نشان داد که جمهوری اسلامی ایران برای آرمان آزادی فلسطین چقدر مصمم است و ما همگی اعتقاد قلبی داریم که قدس، روزی به ما برگردانده می­ شود و ما در آن نماز را اقامه می­ کنیم.

حجت الاسلام عربی خطاب به راه­پیمایی کنندگان برازجانی گفت: شما امروز با شرکت در این راه­پیمایی، برائت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردید امّا همه ما و بخصوص مسئولین باید دقّت کنیم که خود به شیعه ظلم نکنیم.

وی در پایان تأکید کرد: انتقاد چیز خوبیست امّا باید به قدر علممان درباره مسائل مختلف حرف بزنیم و به یاد داشته باشیم آن چه امروزه مورد نیاز جامعه ما و سایر جوامع است در مرحله اوّل وحدت بین شیعه و در مرحله دوّم وحدت بین شیعه و سنی است تا بتوانیم اسلام را به جلو ببریم که در این راستا لازم است مواظب زبانمان باشیم، به دیگران تهمت نزنیم و از گناهان زبانی خودداری کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها