خبرهای داغ:
همزمان با جهان اسلام و هم‌نوا با ملت آزادی خواه دنیا، فریادهای آزادی خواهی قدس شریف در روز جهانی قدس در نقاط مختلف استان فارس طنین انداز شد.
کد خبر: ۸۷۰۴۲۳۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
امت اسلام در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نام روز قدس نامگذاری شده است، یکپارچه خروشیدند و همزمان با جهان اسلام و هم‌نوا با سایر ملل آزادی خواه جهان، فریادهای آزادی خواهی قدس شریف در روز جهانی قدس در نقاط مختلف استان فارس طنین انداز شد، مردم مومن فارس در این روز بزرگ یکپارچه خروشیدند و حماسه‌ای بس وصف ناشدنی را در تارک تاریخ ثبت کردند.

روز جهانی قدس در شیراز/ گزارش تصویری

حماسه‌هایی از جنس حضور پرشور و شعور ملت آزادی‌خواه جهان در حمایت از مظلومان و مستضعفانی که هنوز که هنوز کودکان، نوجوانان، جوانان، زنان و مردانشان را در راه ایستادگی و مقاومت بر سر عقاید و دین و دفاع از خاک و میهنشان ازدست می‌دهند.

فسلطینی که به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی پاره تن اسلام است،  امروز مورد حمایت نه تنها مسلمانان بلکه آزادی‌خواهانی است که هر ساله در چنین روزی حمایت قاطعانه و انسانی خود را از آنان اعلام می‌کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس از صبح امروزدر نقاط مختلف میهن اسلامیمان برپا شد که در استان فارس نیز ۹۰ شهر، بخش و روستا میزبان این راهپیمایی سرنوشت‌ساز جهان اسلام بود.

مردمان مومن شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نیز حضور پر شور و گسترده ای در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند،  مسیر راهپیمایی در این شهر از چهار راه ۱۵ خرداد آغاز و به سمت خیابان لطفعلی خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید دستغیب و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مصلی نماز جمعه ادامه یافت ضمن اینکه دو مسیر فرعی نیز برای این راهپیمایی در نظر گرفته شد که مسیر فرعی اول از میدان شهرداری، کریم خان شرقی، میدان امام حسین(ع)، چهار راه ۱۵ خرداد و به سمت حرم مطهر و مسیر فرعی دوم نیز از میدان نماز، کریم خان غربی، میدان امام حسین(ع)، چهار راه ۱۵ خرداد و به سمت حرم مطهر ادامه یافت.

روز جهانی قدس در شیراز/ گزارش تصویری

در حاشیه مسیر راهپیمایی شیراز برنامه‌های مختلفی نظیر برپایی غرفه‌های فرهنگی، شرکت اقشار مختلف مردم و مسئولان در کمپین «اسرائیل را برمی‌چینیم»، برپایی غرفه‌های «قدس، قرآن و رمضان»، مشاوره‌های مذهبی، غرفه‌های «لحظه‌ای با قرآن، عمری با قرآن» و همچنین نمایشگاه عکس مقاومت که در آن آثار هنری هنرمندان فارس جهت ابراز ارادت به شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شده بود، انجام شدند.

محل تجمع و سخنرانی مراسم امسال مانند سال گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، مکان فعلی نماز جمعه شیراز بود و در آن حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس سخنرانی کرد.

پایان بخش این مراسم قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها