حمیدرضا
امام جمعه دهلران گفت: کسی بخواهد فکر این را بکند که آمریکا و عمال او در منطقه با جهان اسلام کاری ندارند، کاملاً غلط و انحرافی است زیرا نمی شود با آمریکا کنار آمد.
کد خبر: ۸۷۰۴۱۹۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نسیم دهلران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه دهلران در خطبه های امروز (11 تیرماه) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یک دوره موضوعات تربیتی و اخلاقی بود که این ماه عزیز و با برکت رو به پایان است و امیداست در این ساعات و لحظات باقی مانده از ماه رمضان، فرصت کسب تقوا را از دست ندهیم.

وی افزود: رمضان یک کلاس بزرگ تربیتی و خودسازی و معجونی از موضوعات دینی و تربیتی برای اولیاء الهی بود که تقرب الهی، آزمایش مسلمانان، توجه به حلال و حرام و تذکر به تقوا از جمله موضوعات این ماه با برکت است.

حجت الاسلام سیدمحسن موسوی به ادامه سلسله مباحث شهود روز قیامت اشاره نمود و گفت: یکی دیگر از شهود های روز قیامت زمان است که یا بر علیه ما و یا برای ما در روز قیامت شهادت می دهد.

وی عنوان کرد: یاد امام عزیز که روز جهانی قدس را برای بیداری امت های اسلامی قرارداد گرامی می داریم، امامی که قدس شریف و بیت المقدس را یکی از اولویت های اصلی انقلاب اسلامی قرار داد.

امام جمعه بیان نمود: به دلایلی همچون آیات قرآن و تاکیدات پیامبر اسلام (ص) قدس و مسجد القصی مقدس است، به گونه ای که پیامبر سفر معراج خود ر از این مسجد مقدس آغاز می نمود و آن را قبله اول مسلمانان جهان و مدفن انبیاء الهی نامیده اند.

وی با بیان اینکه یک رکعت نماز در بیت المقدس ثواب بی شماری دارد، ادامه داد: امام راحل(ره) از سال 1341 که انقلاب اسلامی را شروع نمود، موضوع مسلمانان عالم را در دستور کار خود قراردادند و نسبت به وضعیت رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امام فرمودند که اسرائیل غده ی سرطانی است و باید از پیکر جهان اسلام خارج شود، اظهار داشت: انگلیس برای اینکه سد راه اسلام بشود و از نشر اسلام جلوگیری کند، آمد ولگرد های یهودی اقصی نقاط اروپا را جمع آوری کرد و یک پادگان نظامی را برقرار کرد ، زیرا فهمیده بود که اسلام جهان را در بر خواهد گرفت.

وی گفت: متاسفانه عده ای از دولت های عربی که بویی از اسلام را نبرده اند، اسرائیل و امریکا را همراهی کرده و روابط عادی سازی را با رژیم صهیونیستی در دستور کار خود قرار داده اند و داعش و تکفیری ها را به وجود آورده اند.

امام جمعه دهلران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی را که امریکا به صورت جدی دنبال و در دستور کار خود قرار داده است حمایت از رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز ادعای حقوق بشر می کند و بایدحقوق بشر آمریکایی بر ملا بشود، ادامه داد: کسی بخواهد فکر این را بکند که آمریکا با جهان اسلام کاری ندارد، کاملاً غلط و انحرافی است زیرا نمی شود با آمریکا کنار آمد و این فکر یک فکر انحرافی است.

حجت الاسلام موسوی بیان نمود: در عالم همه ی ما حقوق بشر امریکایی را مشاهده میکنیم، حقوق بشری که در گرو امریکا و سازمان ملل است و باید گفت که مرگ بر تو باد ای بانکی مون و ای سازمان ملل که رسالت خود را در مقابل پول فراموش کرده اید.

وی با اشاره به هشدار ها و دور نگری های امام راحل و مقام معظم رهبری بیان داشت: نتیجه ی این هشدار ها را هم اکنون مشاهده می کنیم و برای اینکه دشمنان اسلام بتوانند موقعیت رژیم صهیونیستی را متزلزل نبیند، جنگ های نیابتی در سوریه، لبنان، عراق، یمن و بحرین بر علیه اسلام آغاز کردند.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی مسأله فلسطین و مسلمانان را از باب مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم‏، در دستور کار خود قرار می دهد.

وی گفت: انقلاب اسلامی نمی تواند نسبت به سرنوشت مسلمانان انتفاضه فلسطین بی تفاوت باشد زیرا امروز مقام معظم رهبری با شجاعت هرچه تمام تر موضوع انقلاب اسلامی و انتفاضه را خط قرمز می دانند.

خطیب جمعه دهلران افزود: در مذاکره هسته ای هم آنقدر به امریکا و هم دستانش همچون اسرائیل و انگلیس رو دادیم که موضوع فلسطین، رژیم صهیونیستی، مسلمانان و موضوعات موشکی را مطرح کردند، ولی مقام معظم رهبری هم بار دیگر فرمودند که آنها غلط کردند این موضوعات را مطرح کرده اند.

وی تصریح کرد: باتوجه به این همه حساسیت های موجود و جنایات وحشیانه اسرائیل و امریکا بر علیه مسلمانان و مسلمانان فلسطین، مردم مرز نشین دهلران به فرمان رهبر و امام امت لبیک گفتند و آمده اند که در این گرما و با زبان روزه بعد از اقامه نمازجمعه به راهپیمایی روز قدس بپردازند.

حجت الاسلام موسوی به بیانات و شجاعت های مقام معظم رهبری در همه زمینه ها اشاره نمود و گفت: باید خدا را شکر کرد که رهبری فرزانه انقلاب به خوبی توانسته است که راه امام راحل(ره) را ادامه دهد و در مقابل حیله های دشمن با شجاعت کامل ایستادگی کند.

وی گفت: بحمدالله در چند روز گذشته مشکلات، پیشنهادات و راه کارها به گوش مسئولان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی رسید و ما هم انتظار داریم که مشکلات مردم ولایتمدار دهلران باتوجه به ظرفیت های موجود مورد بررسی و عنایت ویژه قرار گیرد.

امام جمعه دهلران بیان داشت: موضوع اینترنت، مخابرات و فیبر نوری یکی از مشکلات روزهای گذشته شهرستان دهلران بود که طی تماس تلفنی خدمت مسئولان و معاونت محترم اموراستان های صدا و سیمای کشور این مشکلات بصورت جدی مطرح و در حال پیگیری می باشند.

وی ابراز نمود: باتوجه به ضرورت موضوع و درخواست های مکرر مردم، تماس تلفنی خدمت استاندار محترم ایلام داشتیم و ضمن دعوت ایشان به شهرستان دهلران، موضوعات اینترنت، فیبر نوری و دیگر مشکلات را به خدمت ایشان عرض کردیم که ان شاء الله پیگیری کنند.

خطیب جمعه دهلران قدرت چانه زنی مسئولان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که شهرستان دهلران قرار دارد، می طلبد که مسئولان قدرت چانه زنی خود را بالا ببرند تا بتوانند مشکلات و موانع شهرستان را مرتفع کنند.

وی در پایان به حادثه 12 تیرماه سال 1367 اشاره و ضمن محکومیت دوباره جنایات بی پایان امریکا در قبال ایران اسلامی ، بیان داشت: در این سال بود که هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط امریکا و حقوق بشر امریکایی هدف قرار داده شد و بیش 200 نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار