خبرهای داغ:
امام جمعه قنوات گفت: از شروط آمریکا برای ما این است که اسرائیل را به رسمیت بشناسید و سلاح هسته ای نداشته باشید حرف آنها این است که حتی دنبال دانش هم نرود. امروز کدام عاقلی این شروط مضحک را می پذیرد؟
کد خبر: ۸۷۰۴۰۹۹
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر قنوات به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی عادلپور امام جمعه قنوات و با حضور مردم و مسئولین متدین و انقلابی بخش مرکزی در مسجد اعظم شهر قنوات برگزار گردید.

 حجت الاسلام عادلپور در خطبه اول ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث قرآنی مطرح شده در هفته های گذشته درباره استکبارستیزی به تفسیر آیه 43 سوره مبارکه فاطر پرداخته گفت: مستکبرین از حق نفرت دارند و کارشان در زمین نیرنگبازی و بداندیشی و ظلم است.

وی در این زمینه به حدیثی از امام صادق اشاره کردند که فرمود:« العامل بالظلم و المعین له و الراضی به شرکاء ثلاثه» هر کس با ظالمی در ظلم او شریک شود و یا او را کمک کند یا راضی به کار او باشد هر سه اینها در ظلم شریکند.

خطیب جمعه شهرقنوات در خطبه دوم نماز ضمن دعوت مجدد به رعایت تقوای الهی و حمد و ثنای الهی و سلام به ساحت معصومین ضمن اشاره به حدیثی از رسول اکرم که فرمود: من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم. هر کس فریاد مظلومی را بشنود که فریاد می زند ای مسلمانان به فریاد من برسید اگر کسی او را جواب نگوید مسلمان نیست گفت: امروز مردم متدین و خداجوی شهر قنوات به مضمون این حدیث پاسخ گفته اند و ندای مردم مظلوم دنیا از یمن، فلسطین، سوریه و عراق و رهبرشان را لبیک گفتند و به میادین شهرشان آمدند و انزجار و نفرت خود را بار دیگر بر اساس اعتقاد دینی و سیاست دینمدارانه خویش اعلام داشتند. 

وی در ادامه به حدیثی از امام هشتم در زمینه وحدت و اقدام و عمل اشاره کردند که فرمود: فضل الجماعه علی الفرد بکل رکعه الف رکعه و ضمن استناد به این حدیث گفت: اگر مسلمانان جهان همگی حول کلمه توحید وحدت داشتند امروز از اسرائیل و آمریکا و ظالمین منطقه مثل آل سعود خبری نبود. همین طور به حدیثی از علی (ع) درباره شیعیان اشاره کردند که فرمود: شیعیان من برای اهل آسمان می درخشند همان طوری که ستارگان برای زمین می درخشند.

حجت الاسلام عادلپور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در زمینه انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن گفت: تاریخ انبیاء سراسر شور انقلابی و حرکت انقلابی بوده است. رهبری فرزانه انقلاب همچون موسی زمان انقلابی حرکت می کند و انقلابی عمل می کند. این بندگان خاص خدا مورد عنایت خاص خدا هستند.

خطیب جمعه قنوات در ادامه به شروط آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: اینها شروط مضحکی است از اوایل انقلاب این حرفها را تکرار کرده اند. شروطی مثل این که ایران حقوق بشر را رعایت کند و از تروریسم حمایت نکند و اسرائیل را به رسمیت بشناسد و سلاح هسته ای نداشته باشد حرف آنها این است که حتی دنبال دانش هم نرود. امروز کدام عاقلی این شروط مضحک را می پذیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی، نمازگزاران را به پرداخت زکات توصیه کردند و به آسیبهای نپرداختن زکات اشاره کردند.

عادلپور به نشست قوه قضائیه و تذکرات مقام معظم رهبری در این جلسه مهم اشاره نمود و اظهار داشت: سلامت قضایی و حرکت انقلابی از خصوصیات قوه قضاییه است. 

وی در پایان به سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا و شهادت آیت الله صدوقی اشاره و از حضور مردم مومن به خصوص جوانان در اجتماعات لیالی قدر و راهپیمایی روز قدس تشکر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها