خبرهای داغ:
یادداشت امام جمعه قنوات قم به مناسبت روز قدس؛

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نتایج راهبردی روز قدس است

روزی رژیم صهیونیستی به راحتی وارد شهرهای فلسطین شده و مردم را قتل عام می‌کرد اما اکنون حزب‌الله و پایین‌تر از او حماس که یک گروه است در مقابل این متجاوزان ایستاده و مجبورش می‌کنند با خفت عقب‌نشینی کند که این از نتایج راهبردی روز قدس است.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۶۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت یوم الله قدس(جمعه آخر ماه مبارک رمضان) در خصوص ابعاد مختلف اهمیت این روز بزرگ که به ابتکار و دعوت امام راحل(ره) همه ساله در ایران و در دیگر کشورهای مختلف دنیا با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود، در این راستا یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین عادل‌پور امام جمعه شهر قنوات
ارائه می‌گردد.

*اهمیت روز قدس
همه ما قائل به این موضوع هستیم که شرکت در راهپیمایی روز قدس واجب بوده و این موضوع با رویکردهای شرعی و امنیت سیاسی قابل بررسی است.

 یکی از واجبات دینی برای هر مسلمانی تبرّی یعنی اعلام بیزاری از دشمنان خداست، و در عصر کنونی در راس این دشمنان وفتنه‌گران جهانی آمریکا واسرائیل قرار دارند به همین علت اعلام بیزاری از آنها لازم و ضروری است.

از نظر سیاسی قضیه اهمیت بیشتری دارد چراکه از برکات انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد خط مقاومت و متحد کردن این جبهه در مقابل لیبرال دمکراسی غرب با هدف سیطره بر جهان و مصادره منابع و ذخایر مادی و معنوی دنیا به نفع خودشان و کنار گذاشتن دین و توحید بود زیرا دین مانع تحقق آمال و خواسته‌های استکباری آنها و غصب اموال و دارائی‌های کشورهای فقیر به نفع مستکبران جهان است.

خط مقاومت به رهبری ایران مانع بزرگی در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و سردمداران یهود و صهیونیسم بوده و ایران، حزب الله لبنان، سوریه، حماس و دیگر گروه‌های مقامت لبنان خط مقاومت را تشکیل می‌دهند.

روحیه مقاومت در شیعه که برگرفته از فرهنگ عاشورا و انتظار است باعث شده استکبار نتواند تاکنون در منطقه به خواسته‌های خود در تضعیف و نابودی اسلام جامعه عمل بپوشاند.
از مهمترین مصادیق این مقاومت موضوع روز قدس است که از ابتکارات امام راحل(ره) بوده و پرچم مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم است و موضوع فلسطین موضوعیت ندارد بلکه آزادی قدس در راس همه این امور است.

به همین علت زنده نگه داشتن روز قدس برای برائت از ظالمان و دفاع از مظلومان تا نابودی ظلم و سیطره عدالت بر جهان وجود دارد و وظیفه شرعی و انسانی هر مسلمانی شرکت در راهپیمایی روز قدس است.

بیزاری جستن از دشمن طبق آیه صریح قرآن که قبل از همه خداوند به آنان مرگ بر گفته است:
وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ‏ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُون‏(توبه/30)، و يهود گفتند: «عُزَير، پسر خداست.» و نصارى گفتند: «مسيح، پسر خداست.» اين سخنى است باطل كه به زبان مى‏‌آورند، و به گفتار كسانى كه پيش از اين كافر شده‏‌اند شباهت دارد. خدا آنان را بكشد؛ چگونه از حق‏ بازگردانده مى‌‏شوند؟

وَ إِذا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسامُهُمْ وَ إِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قاتَلَهُمُ‏ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ (منافقون/4)، و چون آنان را ببينى، هيكل‌هايشان تو را به تعجّب وامى‌‏دارد، و چون سخن گويند به گفتارشان گوش فرا مى‏دهى گويى آنان شمعك‏هايى پشت بر ديوارند كه پوك شده و درخور اعتماد نيستند: هر فريادى را به زيان خويش مى‌پندارند. خودشان دشمنند؛ از آنان بپرهيز؛ خدا بكشدشان؛ تا كجا از حقيقت‏ انحراف يافته‌اند.

ها أَنْتُمْ أُولاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَ لا يُحِبُّونَكُمْ وَ تُؤْمِنُونَ بِالْكِتابِ كُلِّهِ وَ إِذا لَقُوكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ (آل عمران/119)، هان، شما كسانى هستيد كه آنان را دوست داريد، و حال آنكه آنان شما را دوست ندارند، و شما به همه كتاب‌ها{ى خدا} ايمان داريد؛ و چون با شما برخورد كنند مى‏‌گويند: «ايمان آورديم.» و چون با هم خلوت كنند، از شدت خشم بر شما، سر انگشتان خود را مى‌گزند. بگو:«به خشم خود بميريد» كه خداوند به راز درون سينه‌‏ها داناست.

افرادی که فکر می‌کنند با راهپیمایی‌های سی سال اخیر آسیبی به رژیم صهیونیستی وارد نشده است باید بدانند که وقتی امت اسلام در یک روز واحد و همه باهم ابراز بیزاری از اسرائیل می‌کنند خشم مسلمان‌ها دیده می‌شود و اگر هیچ مسلمانی در مقابل اسرائیل واکنش نشان ندهد و نسبت به اینکه کشوری اسلامی به دست صهیونیسم اشغال شده و مردم آن قتل عام و از خانه و کاشانه خود رانده می شوند. معترض نباشند، همانند این بوده که اتفاقی نیفتاده است.

آیا متوجه کردن مردم دنیا به خطر رژیم صهیونیستی و اعتراض جهانی مخالف آنها در محکومیت و جنایات تاثیر ندارد.

کمترین فائده روز قدس این بوده که روزی فقط در ایران و برخی کشورها مخالف رژیم صهیونیستی اعتراض صورت می‌گرفت اما امروزه وقتی فلسطین اشغال شده و یا جنایتی مثل جنگ‌های اخیر صورت می‌گیرد، مردم اروپا اعتراض می کنند، رئیس جمهور برزیل و برخی کشورهای آمریکای لاتین و غیره پشت سر فلسطین می‌ایستند.

روزی رژیم صهیونیستی به راحتی وارد بیروت و دیگر شهرهای فلسطین شده و مردم را قتل عام می‌کرد اما امروزه حزب‌الله و پایین‌تر از او حماس که یک گروه است در مقابل این متجاوزان ایستاده و مجبورش می‌کنند با خفت عقب‌نشینی کند که این دستاوردها یکی از نتایج راهبردی روز قدس است به همین علت این راهپیمایی هرساله باید با حضور با شکوه‌تر مردم نسبت به گذشته برگزار شود.
ارسال نظرات