مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آمریکا با قدرت تبلیغی زیاد و ایجاد جذابیت به دروغ خود را مدافع بشریت معرفی می کند،گفت: دو گانگی آمریکا در رابطه با حقوق بشر به تضاد یا همراه بودن دیگر کشورها با منافع استکباری اش باز می گردد.
کد خبر: ۸۷۰۳۷۴۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

کیومرث دولتی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه هفته حقوق بشر آمریکایی به دلیل نقد ادعای آمریکا درباره حقوق بشر نام گذاری شده است، اظهارکرد: دو گانگی آمریکا در رابطه با حقوق بشر انکار کردنی نیست.

وی با بیان اینکه این دوگانگی مربوط به تضاد یا همراه بودن دیگر کشورها با منافع استکباری آمریکاست، اعلام کرد: درهرجای دنیا که منافعِ آمریکا با کشور دیگری درتضاد باشد، به وحشیانه ترین صورت حقوق بشر را پایمال می کند.

 مسئول بسیج هنرمندان گیلان با تصریح براینکه اگر منافع دیگر کشورها با آمریکا همراه باشد، دیگر صحبتی از پایمال شدن حقوق بشر نیست، افزود: نه تنها آمریکا از آن کشور به عنوان ناقض حقوق بشر یاد نمی کند، بلکه حمایت نیز می کند.

دولتی با اشاره به اینکه نمونه هایِ روشن دوگانگی آمریکا در رابطه با حقوق بشر، لشکر کشی عربستان به یمن و حمایت از رژیم اسرائیل است، گفت: آمریکا نه تنها به اقدامات وحشیانه عربستان درخارج از مرز این کشور اعتراضی نمی کند، بلکه وضعیت داخلی ضد حقوق بشری عربستان نیز، هیچ گاه مورد اعتراض آمریکا قرار نمی گیرد مگر اینکه سعودی ها، از پیروی آمریکا و پیگیری منافعش دست بردارند.

وی تصریح کرد: حمایت از تروریست های منطقه، پایمال کردن حقوق زنان درعربستان، خفقان، عدم وجودِ آزادی های سیاسی در این کشور، بی تفاوت گذشتن از کنار فاجعه منا، مسائلی نیستند که بتوان آنها را نادیده گرفت اما آمریکا سعی کرده است که نام عربستان را از قضایای 11 سپتامبر حذف کند.

وی با بیان اینکه آمریکا با ابزار رسانه های قوی وزیادی که دراختیار دارد، افکار عمومی جهان را به این سمت سوق می دهد که طرفدار حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: آمریکا ادعا می کند که منادی حقوق بشر در جهان است اما افکار عمومی جهان که مطلع و بیدار هستند می دانند که ادعای حقوق بشری آمریکا یک طنز است.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به نقض حقوق بشر در داخل کشور آمریکا، افزود: نظام سرمایه داری و اختلافِ شدید طبقاتی ناشی ازآن، زندانیان سیاسی، پایمال کردن حقوق رنگین پوستان، بدرفتاری پلیس با شهروندان آمریکایی ازجمله موارد نقض حقوق بشر درآمریکاست.

دولتی با بیان اینکه آمریکا با قدرت تبلیغی زیاد و ایجاد جذابیت به دروغ خود را مدافع بشریت معرفی می کند، گفت: نقش رسانه ها برای تبیین دروغ های آمریکا، ویژه و با اهمیت است.

وی با بیان اینکه آمریکا با اینکه یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیاست اما آمار فقر و اختلاف طبقاتی دراین کشور بسیار بالاست، ابراز کرد: عده ای درداخل کشورمان با دستاویزکردنِ ثروتمند بودن آمریکا و به نوعی تائید نظامِ لیبرالی وسرمایه داری، چشم بر واقعیات داخلی کشور آمریکا می بندند و به تطهیر جنایات مسئولان این کشور می پردازند.

 

 

ارسال نظرات