رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

آل سعود هم‌پیمان رژیم صهیونیستی است/ حمایت قاطعانه ایران از حزب الله لبنان

رئیس مجمع نمایندگان مازندران به اظهارات الجبیر درباره حمایت ایران از حزب‌الله لبنان اشاره کرد و یادآور شد: تلاش عربستان به عنوان هم‌پیمان رژیم صهیونیستی، برای تضعیف حزب‌الله امری طبیعی است.
کد خبر: ۸۷۰۳۷۴۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اظهارات چند روز اخیر وزیر امور خارجه عربستان اظهار کرد: مقامات سعودی با چنین اتهاماتی به جمهوری اسلامی ایران، به دنبال تبرئه خود در مورد مشکلات منطقه هستند، زیرا مردم خاورمیانه و جهان این کشور را مهم ترین حامی تروریسم در منطقه و نیز متهم ردیف اول کشتار مردم یمن می‌دانند.

 

وی ادامه داد: اساس سیاست خارجی ایران همواره یک موضوع مشخص و شفاف بوده و هست و این مبنا، همان فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نیز قوانین بالادستی است.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی، عربستان با هر ترفندی در پی ضربه به ایران است، زیرا اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه را بزرگترین مانع برای رسیدن به اهداف خود در خاورمیانه می‌داند.

 

احمدی‌لاشکی به اظهارات الجبیر درباره حمایت ایران از حزب‌الله لبنان اشاره کرد و یادآور شد: او این مسأله را موجب بن‌بست سیاسی در ایران و لبنان دانسته است، اما می‌داند حزب‌الله به عنوان یکی از محورهای مهم مقاومت، تمام برنامه‌های کشورهای استکباری را بر هم زده است و تلاش عربستان به عنوان هم‌پیمان رژیم صهیونیستی، برای تضعیف حزب‌الله امری طبیعی است.

 

این مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه بیشترین زیان ناشی از جنگ عراق و سوریه متوجه عربستان است، تصریح کرد: آل‌سعود برای جبران این زیان با متهم کردن ایران به حمایت از جنگ طایفه‌ای، به دنبال مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران در این جنگ است، از این رو از هر ابزاری برای مقابله با کشورمان استفاده می کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه ترفندهای تبلیغاتی مقامات سعودی هیچ تأثیری در رویکرد ایران ندارد، گفت: در شرایط کنونی رژیم آل‌سعود تنها راه حل برای جلوگیری از نابودی خود را ایجاد جنگ‌های مذهبی و طایفه ای می داند و این موضوع را در کشورهای منطقه اجرایی کرده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار