خبرهای داغ:
مسئول معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه خبر داد؛

آغاز طرح جوانه های صالحین با هدف غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان

طرح جوانه های صالحین تابستان امسال با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری با شعار اقتصاد مقاومتی در ارومیه همزمان در بیش از 200 پایگاه آغاز شده است.
کد خبر: ۸۷۰۳۶۴۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین پورعلی، مسئول معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با اشاره به طرح جوانه های صالحین، اظهار کرد: بی‌شک مسئله تربیت و پرورش انسان، محوری‌ترین هدف انبیاء و اولیاء الهی بوده است. انقلاب اسلامی ایران نیز که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام به ثمر نشست از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: بی تردید رسیدن به جامعه مطلوب بدون تربیت افراد آن جامعه میسر نیست؛ و تربیت افراد برای تأثیرگذاری مطلوب در جایگاه های مختلف، در گرو یک نظام تربیتی منسجم و مبتنی بر مبانی و اصول تربیت دینی است.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، افزود: تقویت و تثبیت بسیجیان عادی وفعال و نقش آفرینی آنها ماموریت‌ اصلی پایگاه‌های بسیج است و طرح جوانه های صالحین به عنوان طرحی ملی شامل مجموعه برنامه‌های پیشنهادی برای 24 هزار پایگاه بسیج مساجد و محلات با هدف ارتقا، جذب بسیجیان در راستای تبدیل اوقات فراغت به عرصه‌ای برای رشد و تعالی بسیجیان و عموم مردم طراحی و اجرا می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین پورعلی ضمن بیان این که طرح جوانه های صالحین مختص به تابستان نیست، گفت: این طرح در فصول سال و دردو بازه اول از 17خرداد الی 18 شهریور و بازه دوم از 25 شهریور الی 19 اسفند است

وی ادامه داد: این طرح تابستان امسال با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری با شعار اقتصاد مقاومتی در ارومیه همزمان در بیش از 200 پایگاه آغاز شده است و با آغاز سال تحصیلی از اول مهر با رویکرد علمی و تقویتی ادامه خواهد داشت.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، اضافه کرد: اطلاع رسانی فعالیت های پایگاه بسیج به عموم مردم و خانواده های محترم و غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان از اهداف اصلی این طرح می باشد.

وی استفاده مطلوب از فرصت ایام تابستان برای رشد و تعالی بسیجیان و اعضای گرو های تربیتی و شناسایی و جذب حداکثری جهت عضویت در بسیج را از اهداف اجرای طرح جوانه های صالحین برشمرد و اظهار کرد: تقویت شبکه گرو ههای تربیتی ، نقش‌آفرینی آن در فعالیت‌های پایگاه مقاومت، ایجاد شور و نشاط و تقویت روحیه معنوی و تلاش برای سازندگی روحی، اخلاقی و فكری نوجوانان و جوانان و ارائه الگوی مناسب در پر کردن اوقات فراغت متناسب با فرهنگ دینی و انقلابی از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

حجت الاسلام و المسلمین پورعلی ادامه داد: در این طرح هیچگونه محدودیتی وجود ندارد همه کودکان، نوجوانان و جوانان حوزه استحفاظی هر پایگاه مقاومت، اعم از بسیجیان عزیز و عموم مردم که عضو بسیج نیستند می توانند شرکت کنند.

وی ضمن بیان این که طرح جوانه های صالحین صرفا به تشکیل کلاس محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: در این طرح انواع مسابقات ورزشی، اردو های تفریحی، کلاس های فنی و حرفه ای و حتی فعالیت در فضای مجازی و شرکت در مراسمات دینی و مذهبی پیش بینی شده است که هر پایگاه بنا به استعداد می تواند این برنامه ها را اجرا نماید.

ارسال نظرات