خبرهای داغ:
مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با صدور بیانیه ای از مردم سراسر استان برای حضور در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس دعوت کردند.
کد خبر: ۸۷۰۳۶۳۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

مساله فلسطین از لحاظ اسلامی برای همه مسلمانان از جمله برای ما یک مساله اساسی و یک فریضه است. مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین، بلکه مستضعفان بدانند.

روز قدس، روز امت اسلامی و روز الهام¬بخش بیداری اسلامی در جهان است که با تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) به نقطه وحدت و همدلی مسلمانان و آزادی ¬خواهان جهان تبدیل شده است.

رژیم غاصب و جنایت¬کار صهیونیستی با سردمداری استکبار جهانی می-کوشند با حمایت از گروه¬های تکفیری و ضد اسلامی و بحران¬سازی در منطقه، قضیه فلسطین را از اولویت جهان اسلام و منطقه خارج کنند. ایجاد جنگ نیابتی در سوریه و جنایات عمّال دست¬نشانده و مستبد در بحرین و یمن نمونه¬هایی از خوی وحشیگری تروریسم دولتی است که برگی دیگر بر پرونده سیاه این رژیم و مدعیان دروغین حقوق بشر و داغ ننگی بر پیشانی سران دولت¬های عربی تا ابد خواهد بود.

با این حال گسترش روند جهانی شدن بر مبنای اصول ارزشمند بیداری اسلامی و بصیرت جهانی علیه استکبار و در هم شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیسم نشان از درماندگی کفر و نوید تحقق وعده الهی در آینده¬ای نزدیک است.

امت بیدار اسلامی، بیدارتر از گذشته پس از چند روز روزه¬داری و شب¬زنده¬داری آماده می¬شود تا این بار نیز فریضه برائت و بیزاری از کفار و مشرکان را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به جای آورد و با فریادهای کوبنده و بیدارگر خود سکوت نکبت¬بار سازمان-های مدعی حقوق بشر را بشکند و بر این نکته تاکید کند که مقاومت و پایداری در برابر زیاده¬خواهان، و امید به نصرت و تحقق وعده الهی به پیروزی مستضعفان بر مستکبران، تنها را نجات¬بخش و رهایی است.

طلاب ، فضلا و اساتید معزز حوزه علمیه استان آذربایجان غربی و خانواده¬های محترم ایشان با لبیک به ندای رهبری، امسال نیز همانند سال¬های گذشته، با حضور پرشور خود در راهپیمایی عظیم روز قدس حمایت قاطعانه خود را از تمام مستضعفان و مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین اعلام می¬دارد.

همچنین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز به مناسبت روز قدس بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است:

باسمه تعالی

مردم شجاع و ولایت مدار استان آذربایجان غربی

اینک که در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم یکبار دیگر طنین ماندگاری فلسطین عزیز در گوشها زمزمه می کند که این امر با صدای گامهای استوار شما امت غیور در هم آمیخته است.

ابتکار امام راحل عظیم الشان در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس همواره آرمان فلسطین را نزد مسلمانان زنده نگه خواهد داشت. امت اسلامی با الگو گیری از ملت شریف ایران اسلامی همگام با برادران و خواهران ایرانی خود فرصت دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را مغتنم شمرده و راه را بر شنیده شدن ندای مظلومان عالم هموار می نمایند.

روز قدس بهانه ای است تا ملت های مسلمان هرچه فریاد دارند بر سر اسراییل غاصب بکشند و آرزوی اضمحلال این رژیم را نمایند. فلسطین گوشه ای از جهان اسلام است که اکنون بیش از 6 دهه ظلم و کودک کشی را تحمل می کند و در این بین هیچیک از نهادهای به ظاهر حقوق بشری دنیا عکس العملی متناسب با توحش صهیونیست ها از خود نشان نداده اند.

اینجانب به نمایندگی از ائمه جمعه استان ضمن دعوت از مردم شجاع استان جهت حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام می نمایم: امسال با عنایت به پیچیدگی اوضاع منطقه و در راستای دفاع از فلسطین پرشورتر از هرسال در صحنه حاضر خواهیم شد تا یکبار دیگر با امام راحل تجدید پیمان نماییم و دفاع از مظلوم را به منصه ظهور رسانیم.

والسلام علیکم ورحمت ا...

کریم حسین خانی

مسئول دفترشورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان آذربایجان غربی

ارسال نظرات