خبرهای داغ:
رییس سازمان بسيج دانش آموزي استان سمنان:
رییس سازمان بسيج دانش آموزي استان سمنان گفت: طرح «اعتکاف رمضانیه» در استان سمنان با حضور 400 دانش آموز از دوازدهم تا چهاردهم تیرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۵۸۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،‌ محمد يعقوبي ، در جلسه ی کمیته ی پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در محل دفتر فرماندهی سپاه ناحیه سمنان تشکیل شد گفت : بسیج دانش آموزی با همكاري معاونت پرورشی و تربیت بدنی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان ، به منظور تربیت معرفتی و معنوی دانش‌آموزان شهرستان و پرورش نسل‌های مؤمن، معتقد و انقلابی، طرح «اعتکاف رمضانیه» را با رویکرد فراهم کردن بسترهای زمانی و مکانی ویژه در راستای ترویج معنویت، اخلاق و افزایش معرفت دینی در بین دانش‌آموزان شهرستان سمنان برگزار می‌کند .

وی افزود: اهداف پیش‌بینی شده در این طرح توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با ائمه معصومین(ع)، پاسخگویی به سئوالات دینی نوجوانان و جوانان، تقویت روحیه معنوی، خودباوری و صبر در دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس در بین دانش‌آموزان، حضور فعال و پررنگ دانش‌آموزان در برنامه‌های مذهبی است .

رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان اظهار داشت:‌از جمله رئوس برنامه‌های طرح اعتکاف رمضانیه می‌توان به مباحث معرفتی و بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی با حضور دانش‌آموزان و مربیان با موضوعیت ماه مبارک رمضان، خودسازی و لایت مداری، جلسات ختم قرآن و محافل انس با قرآن، ارائه الگوهای خودسازی و خودشناسی از دیدگاه بزرگان، بیان خاطرات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، بیان احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان، برپایی نمایشگاه، برپایی نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و حضور خانواده شهدای مدافع حرم در بین دانش آموزان اشاره کرد .

یعقوبی اذعان داشت : این برنامه معنوی و مذهبی از تاریخ دوازدهم لغایت چهاردهم تیرماه با حضور 400 دانش آموز دختر در سراسراستان سمنان برگزار خواهد شد . گفتني است در شهرستان سمنان اعتكاف دانش آموزي در مسجد المهدی سمنان با حضور 100 دانش آموز دختر برگزار مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها