خبرهای داغ:
تیم فوتبال کودکان محروم با برنامه‌ریزی و پشتیبانی جمعیت امام علی(ع) استان قم به مسابقات فوتبال کودکان کار کشور اعزام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۴۵۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جمعیت امام علی(ع) استان قم تیم فوتبال کودکان محروم قم را تشکیل داده و قرار است این تیم به نمایندگی از قم در مسابقات فوتبال کودکان کار کشور به میدان برود، مسابقاتی که با حضور تیم‌های کودکان کار سراسر کشور برگزار می‌شود.

این در حالی است که تیم‌های کودکان کار و محروم جمعیت امام علی(ع) تمام استان‌ها با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده از سوی این جمعیت در لیگی با عنوان جام پرشین حضور یافته و در رقابت با یکدیگر برای به دست آوردن مقام‌های برتر به میدان خواهند رفت.

با توجه به خیرخواهانه بودن این برنامه، جمعیت امام علی(ع) استان قم از تمامی خیرین ورزش‌یار، بخش خصوصی و هیات‌های ورزشی دعوت کرده تا در راستای تامین زمین تمرین، البسه و تجهیزات ورزشی به این تیم برای حضور در مسابقات کودکان کار قهرمانی کشور این جمعیت را یاری کنند.

تشکیل تیم فوتبال کودکان کار در استان قم در حالی صورت می‌گیرد که جمعیت امام علی(ع) کشورمان از سال قبل به دنبال این است که نخستین دوره مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار و خیابان قهرمانی کشور را با حضور 20 تیم از مناطق محروم و حاشیه‌نشین سراسر کشور برگزار کند.

این در حالی است که جمعیت امام علی(ع) یک جمعیت امداد دانشجویی و مردمی به شمار می‌رود و پس از سال‌ها فعالیت در نقاط مختلف کشور، امسال در نظر دارد مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار و خیابان را بین تیم‌های استان‌های مختلف کشورمان برگزار کند.

این رقابت‌ها در دو رده سنی نوجوانان و نونهالان برنامه‌ریزی شده است و در هر رده سنی یک لیگ و در هر لیگ 14 تیم حضور خواهند داشت و به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و تیمی به نمایندگی از استان قم نیز در نخستین دوره این مسابقات شرکت خواهد کرد.

بازیکنان تیم‌های شرکت کننده در مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار و محروم سراسر کشور را کودکان و نوجوانان رده‌های سنی 9 تا 16 سال که اغلب از کودکان کار و خیابان و یا خانواده‌های محروم و ساکن در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار هستند، تشکیل می‌دهند.

کادر فنی و سرپرست تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های لیگ فوتبال کودکان کار و محروم کشور همگی از اعضای داوطلب جمعیت امام علی(ع) شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، ضمن اینکه تمامی هزینه‌های برگزاری لیگ و امکانات تیم‌ها از طریق کمک خیرین، افراد نیکوکار و حامیان مالی تامین می‌شود.

با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات اکثرا با مشکلاتی نظیر فقر و همچنین اعتیاد مواجه هستند، ایجاد علاقمندی به ورزش، بهبود روابط اجتماعی، هویت بخشی، به وجود آوردن الگوهای سالم به جای الگوهای مخرب با استفاده از توانمندی مهم‌ترین اهداف جمعیت امام علی(ع) از تشکیل تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات لیگ کودکان کار کشور است.

نخستین دوره مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار و محروم سراسر کشور در حالی برگزار می‌شود که جمعیت امام علی (ع) کشورمان به دنبال تشکیل یک تیم منتخب از نفرات مستعد این بازی‌ها برای حضور در جام جهانی 2016 کودکان‌کار به میزبانی کشور روسیه است.
ارسال نظرات