خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: راهپیمایی روز قدس در 40 نقطه در استان برگزار خواهد شد و در برخی از نقاط به نماز جمعه ختم می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۴۴۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، اظهار کرد: روز جهانی قدس یکی از ابداعات الهی امام راحل عظیم الشان بود.

 وی افزود: این روز بر اساس یک نیاز که جامعه اسلامی احساس می‌کرد به عنوان وحدت کلمه در برابر کفر مطلق بود که امام این روز را با یک زیرکی و ذکاوت فوق العاده در جمعه آخر ماه مبارک رمضان قرار دادند تا مسلمین عالم ضمن انجام برنامه‌های معنوی، اتحاد و و وحدت کلمه داشته باشند.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: هماهنگی و همدلی باید بین مسلمین در خصوص حمله به یکی از کشورهای اسلامی وجود داشته باشد.

 حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: ما در آموزه‌های دینی داریم که پیامبر اکرم(ص) فرمود:" هرکس صدای ندای مظلومی را بشنود و به او جواب ندهد، مسلمان نیست".

 وی بیان کرد: روز قدس یک حرکت دینی و شرعی است و ما وظیفه خود می‌دانیم که به ندای مردم مظلوم پاسخ دهیم و در این روز دشمنی خود را با صهیونیست اعلام می‌کنیم.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این روز دشمنی ما با صهیونیست است نه با قوم یهود، گفت: چه بسا در این روز یهودیانی نیز راهپیمایی می‌کنند و اعلام برائت خود را از صیونیست اعلام می‌کنند.

 حجت الاسلام ابراهیم زاده یادآور شد: صهیونیست در یهود مانند داعش در اسلام است و پدیده‌های غیردینی که خلاف آموزه‌های یهود است را انجام می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه پنج هدف عمده را در روز قدس پیگیری می‌کنیم، گفت: بازنمایی روز جهانی قدس به عنوان محور جهان اسلام و نمایش اتحاد مسلمین در موضوع فلسطین و حمایت از قدس شریف از اهداف این راهپیمایی است.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این روز رژیم صهیونیستی را به عنوان دشمن مشترک اسلام معرفی می‌کنیم.

 حجت الاسلام ابراهیم زاده تصریح کرد: سومین هدف و راهبرد روشنگری پیوند آمریکا، وهابیت و صهیونیست به عنوان مثلث شوم است.

 وی با اشاره به تبیین چرایی راهبرد ابتکاری امام(ره)، افزود: معرفی حقوق بشر آمریکایی و معطوف کردن نگاه جامعه بین الملل به پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی از دیگر راهبردهای این روز است.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برجسته سازی دستاوردهای مقاومت و بیداری اسلامی در راستای قدس شریف از برنامه های روز جهانی قدس است.

 حجت الاسلام ابراهیم زاده گفت: بیان ارتباط بین اهداف رژیم صیونیستی و عرب منطقه که از تروریسم و رفتارهای ضد انسانی حمایت می کنند را از اهداف کلان در روز جهانی قدس دانست.

 وی با اشاره به اهمیت و برجسته سازی نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در راهبرد جهان اسلام، گفت: با بی تدبیری آل سعود حادثه منا در حج سال گذشته اتفاق افتاد  و با ظلم بزرگ راه زیارت خانه خدا را برای حجاج بستند.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: یکی از کارها این است که در راهبرد روز قدس بی کفایتی آل سعود که خود را پدر معنوی کشورهای عرب دارد را در موضوع فلسطین اعلام کنیم.

 حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به جریان سازی خبری در این روز در رسانه‌های استان، گفت: این مناسبات صحنه‌ای برای حضور مردم در برنامه ملی و انقلابی است.

 وی تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس در 40 نقطه در استان برگزار خواهد شد و در برخی از نقاط به نماز جمعه ختم می‌شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی وی با بیان اینکه راهپیمایی در بیرجند در ساعت 10.30 آغاز خواهد شد، افزود: سخنران محوری روز قدس در بیرجند حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

 حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به توزیع 600 قطعه بنر، 100 قطعه پارچه‌های روز قدس و هزار و 500 قطعه پرچم و سایر اقلام برای روز قدس، گفت: در مسیر راهپیمایی عرضه محصولات فرهنگی و غرفه‌های فرهنگی وجود خواهد داشت.

 

لیست سخنرانان و مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس- استان خراسان جنوبی


رديف

مكان مراسم

مسیر  راهپیمایی

ساعت شروع

مركز استان/شهرستان

1

بیرجند

میدان شهداء ،میدان ابوذر،  خیابان ارتش ،خیابان پاسداران ،مسجد امام حسین(ع)

10:30

2

فردوس

میدان انقلاب، چهار راه شهیدان پارسا، خیابان امام خمینی ، میدان 15 خرداد خیابان مدرس ،مصلی امام خمینی

11:00

3

نهبندان

میدان امام خمینی، خیابان شهداء، چهار راه معلم، میدان بسیج ، مصلی امام علی(ع)

11:00

4

طبس

چهارراه قدس،میدان امام خمینی،خیابان شهید محمد منتظری،مصلی نماز جمعه(مسجد جامع کبیر)

11:30

5

قاين

سه راهی مسجد جامع، خیابان امام رضا،خیابان شهید رجایی، مصلی نماز جمعه

11:00

6

بشرویه

میدان امام خمینی(ره)،بلوار انقلاب اسلامی ، مزار شهدای گمنام،مصلی نماز جمعه

11:00

7

سرايان

میدان قدس، خیابان امام خمینی، مصلی نماز جمعه

11:00

8

درميان( اسدیه)
 

میدان امام رضا، بلوار امام رضا،میدان ابوذر، خیابان راهداران ،میدان شهید حمزه ای

10:00

9

سربیشه

میدان امام خمینی ، میدان 17 شهریور ،چهار راه بخشداری، میدان طالقانی میدان امام خمینی ،  مصلی نماز جمعه

11:30

10

زیرکوه(حاجی آباد)

مزار شهدا،میدان آیت الله فقیه، مصلی نماز جمعه

11:00

11

خوسف

میدان امام خمینی،بلوار شهید بهشتی، میدان شهید قهرمان، خیابان شهید مطهری،هیئت حسینی

11:00

ارسال نظرات
پر بیننده ها