خبرهای داغ:
یکی از مدرسین حوزه علمیه:

یکی از مشکلات امروز خانواده‌ها به فردا واگذار کردن کارهاست

یکی از مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید «مراقب باش کار امروز را به فردا نیندازی»، گفت: امروز یکی از مشکلات ما در خانواده همین به فردا واگذار کردن کارها است که موجب اختلاف در بین خانواده‌ها می شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۴۰۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباسی در جمع پایوران و سربازان تیپ 32 سپاه انصارالحسین(ع) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در نصیحت خویش به حضرت ابوذر می‌فرماید مراقب باش کار امروز را به فردا نینداز، تو امروز را در دست داری فردا معلوم نیست در دست باشد یا نه اگر فردا را درک کردی کارت را همان روز انجام بده و اگر درک نکردی پشیمان نخواهی شد.

وی با بیان اینکه تمام انسان‌ها در انجام کارها دارای اختیار هستند، افزود: تأخیر و امروز و فردا کردن در انجام امورات انسان را عقب می‌اندازد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از افرادی که به جبر اعتقاد دارد و می‌گوید انسان از خودش اختیاری ندارد ابن تیمیه پایه‌گذار وهابیت است که هم زمان با عالم تشیع علامه حلی بوده است.

وی ادامه داد: ا نسان زمانی که خوب، عاقلانه و منطقی عملی را انجام می‌دهد نتیجه هرچه باشد برای او قابل قبول است چراکه وظیفه و توان خود را به کار برده و زمانی که انسان وقتی کارها رابه موقع انجام دهد سود آن را می‌برد و اگر بی موقع باشد دچار زیان می‌شود.

دکتر عباسی عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات ما در خانواده همین به فردا واگذار کردن کارها است، وقتی مرد خانواده قول می‌دهد که در همان روز کاری را انجام دهد و خلف وعده می‌کند این همان به فردا انداختن کار است که موجب اختلاف در بین خانواده‌ها می شود.

وی ابراز داشت: انسانی که کار امروز را انجام می‌دهد به فکر این است که فردا را درک نکند و این یعنی به یاد مرگ است.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: یاد مرگ اثرات مثبتی در روحیه انسان دارد برخلاف اینکه بعضی ها فکر می‌کنند یاد مرگ روحیه را خراب می کند.

وی با بیان اینکه بعضی از بلاهایی که خداوند به انسان می‌دهد باعث می‌شود انسان از آرزوهای طولانی خودداری کند، گفت: این خود نعمت بزرگی است.

عباسی خاطرنشان کرد: در نگاه غرب یاد مرگ موجب افسردگی است اما در متون اسلامی ما و سفارش حضرت امیرالمومنین(ع) است که می فرمایند به زیارت اهل قبور بروید چراکه بر اثر زمان قلب شما گاهی سنگ می‌شود و زیارت قبور قلب شما را نرم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات