ارتقاء آگاهی بسیجیان در ابعاد بصیرتی و معرفتی در طرح "جوانه های صالحین"
معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله گفت: امسال طرح "جوانه‌های صالحین" در 300 پایگاه در سطح استان مرکزی اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌شود که بیش از 60 هزار نفر مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۹۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

سرهنگ محسن پاسدار گلشن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، ماموریت سپاه و بسیج را حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از دوران دفاع مقدس سپاه و بسیج در چهار حوزه فرهنگی و تبلیغی، آموزش و تربیتی، بصیرت افزایی و سیاسی و همچنین خدمت رسانی به محرومین ماموریت دارد و امروز تلاش سپاه برای توجه به آحاد مردم جامعه است.

وی افزود: دشمن در خاکریز جنگ نرم و به صورت خاموش در حال کینه توزی و جنگ است، جنگ نرم نیز یعنی نفوذ و تسخیر فکر و عقیده مردم که با توجه به این امر امروز سپاه با بصیرت افزایی و بیداری اسلامی ارزش‌های اسلامی جامعه را حفظ و گسترش داده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های امروز سپاه و بسیج مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان نظام اسلامی است که جوانان را مورد هدف قرار داده است که با توجه به این مهم طرح کشوری جوانه‌های صالحین در راستای احیای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان، در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ گلشن‌زاده با اشاره به اهداف اجرای طرح جوانه‌های صالحین گفت: طرح جوانه های صالحین با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و مقابله با هجمه‌ها و تهدیدات نرم دشمن و همچنین افزایش آگاهی بسیجیان در ابعاد بصیرتی، اعتقادی، معرفتی و مهارتی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح جوانه‌های صالحین را طرحی آموزشی و تربیتی در راستای اهداف عالی نظام و به‌منظور آشنایی کودکان با مفاهیم دینی، تربیتی، سبک زندگی اسلامی و ... است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله تصریح کرد: فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در قالب این طرح اجرا می‌شود از جمله کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در بخش آشنایی با مفاهیم دینی و برگزاری کلاس‌های تقویتی نظیر ریاضی، فیزیک و شیمی به منظور بالا بردن سطح علمی کودکان و نوجوانان است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده ادامه داد: امسال این طرح در سطح 300 پایگاه مقاومت بسیج شهری و روستایی استان برگزار خواهد شد که از این تعدا 200 پایگاه برادران و 100 پایگاه خواهران را در بر می‌گیرد و پیش بینی می‌شود بیش از 60 هزار نفر در کلاس‌ها شرکت کنند.

وی افزود: طرح "جوانه‌های صالحین" تنها مختص بسیجیان نبوده و کودکان و نوجوانان غیر بسیجی نیز می‌توانند با پرداخت حداقل هزینه از مباحث آموزشی ارائه شده در کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات