مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی نیشابور:

حوزه آب‌های سطحی نیشابور به خوبی برنامه‌ریزی نشده است

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی نیشابور عنوان داشت: حوزه آب‌های سطحی در سطح نیشابور خیلی خوب برنامه‌ریزی نشده است بطوریکه میلیونها مترمکعب آب‌های سطحی به سمت کال شور روانه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۸۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دومین جلسه شوراي قشرکانون بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبیعی شهرستان نيشابور امروز در اداره جهاد کشاورزی با موضوع بهره برداری از آبهای سطحی تشکيل شد.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیشابور با بیان اینکه در حوزه آبهای سطحی در سطح شهرستان نیشابور خیلی خوب برنامه ریزی نشده است، عنوان کرد: میلیونها مترمکعب آب های سطحی به سمت کال شور روانه می شود.

احمد همت ابادی ادامه داد: نیشابور قویترین حوزه آبریز است که دشت نمک را آب‌دار می‌کند.

مدیرجهاد کشاورزی نیشابور در این جلسه گفت: 5/4 میلیون مترمکعب آب های سطحی رقمی قابل توجهی نیست که همه بیاییم و روی تمرکز کنیم.

مهندس فرهمند با بیان اینکه میزان آبی که از دشت خارج می شود معادل 500 هکتار گندم در سال است، عنوان کرد: آیا توجیه اقتصادی دارد که اعتبار کلان از دولت بگیرم و این آب را برگردانیم به مزارع کشاورزی؟

وی ادامه داد: کشاورزان در صورت دریافت مجوز از اداره آب و فاضلاب شهرستان و عدم تخریب بستر رودخانه ها می توانند از آبهای سطحی بهره برداری کنند.

هاجر چنارانی در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: امیدوارم ره‌آورد این شبهای قدر برای شهرستان نیشابور عمران و آبادانی باشد.

چنارانی بابیان اینکه جنگ آینده جنگ برسرآب می باشد تاکید کرد: باید برای آب  برنامه ریزی کنیم و طرحهای که از نیشابور نشات میگیرد به عنوان طرح پایلوت درکشور اجرا شود.

وی تصریح کرد: اولین تذکر خودم را به وزیر نیرو و جهاد کشاورزی دادم و برای سد روستای بقیع که مطالعات آن قبل از انقلاب انجام شده بود صحبت شد؛ وزارت نیرو قول دادند اقدام نمایند.

وی مدیران شهرستان را انسانهای دغدغه مند و پیگیر امور دانست و اظهار داشت: ایمان داریم به گام ها و نفسهای بسیجیان و دیدیم زحمات بسیجیان را و هرچه مملکت دارد از فکر بسیج و سازندگی بسیج است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار