استاندار مرکزی گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد حساسیت در مصرف آب و حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف در استان از موضوعات مهمی بوده که می‌طلبد به شکل ویژه دنبال شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۷۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی استان مرکزی که در استانداری این استان برگزار شد با تاکید بر عدم ارائه گزارش عملکرد ذاتی دستگاه‌های اجرایی در ستاد اقتصادمقاومتی اظهار داشت: جلسه اقتصادمقاومتی به جلسه گزارش کار و گزارش عملکرد وظیفه ذاتی نبایستی تبدیل شود ولی در این جلسه به دنبال طرح موضوعات برای رسیدن به یک نگرانی مشترک بودیم.

وی افزود: در بحث مقوله آب در استان وضعیت مناسبی نداریم و می‌طلبد که شرایط الگوی مصرف را در سطح استان در تمامی بخش‌ها اصلاح کنیم، رقابتی میان بخش کشاورزی، بخش تولید آب و بخش نظارتی در سطح استان برای میزان مصرف آب وجود ندارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی بایستی با میزان بهره‌وری تعادل داشته باشد، بایستی وضعیت مصرف آب در استان سامان پیدا کند و به این منظور کمیته‌ای تشکیل و به این موضوع نظارت کافی را داشته باشد همچنین در این کمیته می‌بایست اب منطقه‌ای استان سند جامع استفاده از آب را تهیه نمایند.

زمانی‌قمی با اشاره به بر ضرورت مسدودسازی پپچاه‌های غیرمجاز گفت: از سیاست‌های آب منطقه‌ای در راستای جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز به شدت حمایت کده و نبایستی حتی به سفارش هیچ شخصی اقدام به حفر چاه داده شود، البته این بدان معنا نیست که در حوزه سرمایه‌گذاری غفلت کنیم، انتقال آب کوچری به ساوه بسیار اهمیت دارد و بایستی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در جلسه شورای آب بایستی درصد استفاده از روان آب و منابع آب زیرزمینی را متعادل سازیم، استفاده از پساب بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد از سوی دیگر تقسیم پساب در استان را مورد تجدید نظر قرار خواهم داد چراکه نمی‌توان اجازه داد فضای سبز شهری اراک دچار خشکی شود یا اینکه تالاب میقان منشا ریز گردها و معضل جدی برای استان تبدیل شود و همچنین صنعت را در کنار آن نادیده گرفت در این سه حوزه پساب بایستی به مصرف برسد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یک‌هزار لیتر آب در ثانیه در اختیار استان وجود دارد که باید برنامه‌ریزی صحیی در این زمینه داشته باشیم، ضرورتی ندارد وقتی در استان به این پساب نیاز است در جایی دیگر به مصرف رسد.

زمانی‌قمی با اشاره به بحث انتقال آب از دریای خزر یا خلیج همیشگی فارس گفت: بررسی مطالعاتی این طرح‌ها در دست اجراست ولی آنچه که مشخص است این طرح‌ها زمان‌بر بوده و بیش از سال زمان خواهد برد.

روز قدس متعلق به تمام سلایق سیاسی است

وی با اشاره به روز جهانی قدس نیز افزود: روز جهانی قدس به همت و تلاش بزرگان انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در ادامه با تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی این روز تبدیل به یک روز جهانی و مبارزه اصولی علیه اشغال، ترور، کودک‌کشی و قتل و جنایت تبدیل شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تا زمانی که جریان ستمگر صهیونیستی به جنایات خود ادامه می دهد ما به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی هیچ مسیر و هیچ راهی را بهتر از دفاع از مظلوم و نفی ستمگیری نمی‌شناسیم و هیچ روزی را بهتر از روز قدس برای ابراز این عقیده نمی‌بینیم.

زمانی‌قمی با اشاره به حضور گسترده ملت‌های مسلمان جهان در این روز گفت: روز قدس روزی است که مسلمانان با زبان روزه اعتراض خود را بر علیه جنایتکاران به رخ جهانیان می‌کشند و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین که بیش از ۵۰ سال اسیر جنایات رژیم صهیونیستی است را اعلام می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم در منطقه روز قدسی منهای صهیونیست و تکفیری‌ها در جهان اسلام برگزار کنیم و برادری صلح و صفا را در خاورمیانه داشته باشیم و شاهد کمترین جنایت علیه بشریت باشیم، هرچه در طول زمان پیش می‌رویم با گسترش عمق انقلاب اسلامی در منطقه شاهد گسترش تهدید علیه انقلاب هستیم و این می‌طلبد که به همان میزان که تهدید بر علیه ما گسترش می‌یابد در میدان حاضر شویم و روز قدس را باشکوه‌تر از قبل برگزار کنیم.

استاندار مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: از همه گروه‌های سیاسی استان، تشکل ها و نهادی مردمی تقاضا دارم روز قدس به صحنه بیایند چرا که روز قدس متعلق به تمام سلایق سیاسی است و همه باید برای تکریم ارزش روز قدس به پا خیزیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات