مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: سرانه مصرف آب در استان مرکزی 242 لیتر است که به منظور اصلاح الگوی مصرف، طرح جامع 25 ساله در راستای صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب برای شهرهای استان مرکزی تهیه شده است.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۷۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عبدالرضا خلیلی ظهر امروز در ستاد اقتصادمقاومتی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح‌های این شرکت در بخش اقتصادمقاومتی اظهار داشت: در بخش تکمیل و بهره‌برداری از 26 تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 420 هزار مترمکعب در شبانه‌روز که برای وازرت نیرو در بخش پروژه‌های اقتصادمقاومتی به منظور ارتقای تولید ملی تعیین شده در استان مرکزی براساس پروژه‌های تکلیفی وزارت سه برنامه در برش استانی شرکت آب و فاضلاب استان پیش بینی شده است.

وی افزود: اجرا و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آشتیان با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال، تصفیه‌خانه تفرش، طرح فاضلاب کمیجان و اصلاح الگوی مصرف از طرح مهم استان مرکزی در حوزه اقتصاد مقاومتی است که امسال به بهره‌برداری می‌رسند، تصفیه‌خانه آشتیان را متعهد شدیم که تا پایان مهرماه امسال به بهره‌برداری رسد که با تخصیص اعتبارات لازم این مهم محقق می‌شود که در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: طرح تصفیه‌خانه تفرش یکی از طرح‌های مهم زیست محیطی است که  از طرح‌های خاص تعریف شده در استان است که بتوانیم آب موجود را در بخش صنعت به‌کارگیری کنیم، 70 درصد تجهیزات نصب شده که امیدواریم به زودی به بهره‌بردار برسد.

خلیلی در ادامه گفت: اجرای طرح فاضلاب کمیجان یکی از 23 طرح وزارت آب و فاضلاب است که از طریق بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال انجام شده و در نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد،  در بخش اعتبارات سایر موفقیت‌های درخور توجهی داشتیم.

وی افزود: اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در اراک و ساوه با اعتباری معادل 670 میلیارد ریال در حال اجراست، از 23 پروژه محوله به سازمان یک پروژه مرتبط به سازمان است که هزینه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف از دیگر موارد مهم در اقتصادمقاومتی است متاسفانه متوسط مصرف آب در کشور ما به غیر از آمریکا و کانادا بیش از متوسط جهانی است که نیازمند اصلاح الگوی مصرف هستیم.

خلیلی با اشاره به سرانه مصرف آب در استان گفت: سرانه مصرف آب در استان مرکزی 242 لیتر است که این میزان با توجه به میزان بارندگی 240 میلیمتری در استان و کشور از میزان جهانی بالاتر است که باید با فعالیت‌های فرهنگی، حساس‌سازی مردم و اجرای کارهای عملیاتی و فنی از این میزان کاسته شود.

وی افزود: فعالیت های عملیاتی، فنی و اجرایی برای 32 شهر این استان انجام و طرح جامع 25 ساله در راستای صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب برای این مناطق تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 113 میلیارد مترمکعب آب در کشور داریم که به عنوان یک کالای اقتصادی زیربنای توسعه کشور به شمار می‌رود.

خلیلی با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه زرندیه گفت: تصفیه‌خانه ساوه پس از اراک بزرگترین تصفیه‌خانه استان است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ظرفیتی معادل 420 لیتر در ثانیه را دارد.

وی افزود: در بخش ایجاد شبکه نسبت به برنامه از پیش تعیین شده عقب هستیم به نحوی که 40 کیلومتر در ظرف چندماه گذشته از فاینانس صورت گرفت که آماده نصب است پیش بینی می‌کنیم در بخش ایجاد شبکه فاضلاب امسال موفق خواهیم بود و آنچه را که در برنامه داریم عملیاتی سازیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: 150 لیتر از پساب تصفیه‌خانه ساوه مصوب شد که به شهرک صنعتی ساوه تخصیص یابد و 45 میلیارد ریال برای توسعه و انتقال شبکه فاضلاب ساوه مورد نیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات