دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه به‌تاراج گذاشتن دستاوردهای 37 ساله نظام برای دولت یازدهم به یک رویه ثابت تبدیل شده است، اعلام کرد: دولت پیش از توافق با گروه ( FETF) سایر مسؤولان نظام را در جریان جزئیات قرار دهد.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۵۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر مذاکره و تفاهم دولتمردان باگروه (FETF) اعلام کرد: از آنجا که تمام کشور و سرنوشت آن طرف حساب اینگونه تعهدات قرار می‌گیرد، درخواست جدی ما از دولت آن است که سایر مسئولان نظام را پیش از توافق رسمی در جریان جزییات این گفت‌وگوها قرار داده و مردم را نیز محرم بداند و بار دیگر با پنهان کاری تجربه غم انگیز برجام هسته‌ای را تکرار نکند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: اخیرا خبرهایی از مذاکره و تفاهم دولتمردان باگروه (اف ای تی اف) که مورد حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است شنیده می‌شود که سوالات زیاد و البته نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. ظاهرا هدف از این مذاکرات تسهیل روابط بانکی ایران با شبکه بانکی جهانی‌ است. این گروه نقش موثری در تحریم‌های بانکی ایران داشته و برقراری این روابط زمانی میسر خواهد بود که ایران بتواند طی یکسال مورد گفت‌وگو ثابت کند که حمایت مالی از تروریسم ندارد.

در ادامه آمده است: سوال مهم اینجاست که ایران چگونه می‌تواند عدم حمایت از تروریسم را ثابت کند وقتی تروریسم از دیدگاه این گروه و حامیانش چیزی جز حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و به طور کلی خط مقاومت در منطقه نیست؟ این مذاکرات و تفاهمات، معقول به نظر نمی‌آید مگر آنکه فرض بگیریم زوایای پنهانی در کنار اظهارات دولتی‌ها و کارگروه اقدام مالی (اف ای تی اف) وجود دارد.

این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: آقای روحانی پیش از این مکررا در سخنرانی‌هایشان به محدود نبودن برجام به موضوع هسته‌ای تاکید داشته‌اند و هدف برجام را ایجاد گشایش در روابط عنوان کرده‌اند. صحبت از برجام‌های 2و3 هم موید همین مسئله است که با مخالفت صریح و قاطع مقام معظم رهبری مواجه شد. عمق نفوذ منطقه ای ایران و انتقال جبهه‌های مبارزه به ورای مرزهای جمهوری اسلامی از دستاوردهای مهم نظام است. این پیمان احتمالی به ظاهر اقتصادی، اگرچه  به طور مستقیم کاهش نفوذ ایران در منطقه و عدم حمایت از خط مقاومت را بیان نمیکند، اما عملا مارا به این مهم متعهد می‌سازد و این یعنی همان برجام منطقه‌ای که پیش تر نگرانش بودیم.

دفتر تحکیم وحدت در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جای تاسف است که به تاراج گذاشتن دستاوردهای 37 ساله نظام برای دولت یازدهم به یک رویه ثابت تبدیل شده است. تجربه تلخ برجام هسته‌ای یعنی تعهدات یک طرفه، عدم رعایت اصل هم زمانی دراقدامات، بیطرف نبودن داور ناظر و نابرابری آشکار داده‌ها و ستانده‌ها نه تنها دولت را متذکر نکرده است بلکه با تلاش برای تکرار همین روند نامعقول، ما را به این می‌رساند که اساسا برجام ربطی به موضوع هسته‌ای نداشته است!

ارسال نظرات