فرمانده سپاه ناحیه تربت جام در گفتگو با "بسیج":

مشی امام خامنه‌ای در التزام به مسئله "قدس" بعد از رحلت امام(ره) ادامه یافت

فرمانده سپاه پاسداران تربت جام بیان داشت: مشی امام خامنه‌ای در التزام به مسئله قدس پس از رحلت امام خمینی(ره) با همان قوت ادامه یافت و معظم له در مبارزه با طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی به عنوان یک استراتژی راهبردی تأکید دارند.
کد خبر: ۸۷۰۳۱۵۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، روز قدس را از ابتکارات راهبردی و حکیمانه امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام راحل با شناخت دقیق از تحولات منطقه با ابتکار راهبردی و تغییر نگاه بنیادی در سیاست خارجی با نشان دادن دشمن مشترک امت اسلامی در مسئله فلسطین گفتمانی جدید با اتکا به اصول اسلام ناب محمدی در مبارزه با طاغوت های زمان در سراسر جهان نهادینه کرد.

وی از این روز به عنوان یادگار برجسته امام خمینی(ره) یاد و تصریح کرد: امام(ره) با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس" یکی از اهداف و استراتژی اساسی اسرائیل که فراموشی مسئله فلسطین است را به چالش کشاند و پرچم حمایت دائمی از فلسطین را بر افراشت و آن را به مسأله اصلی جهان اسلام و منطقه مُبدل کرد.

جوان خاطرنشان کرد: با گذشت 37 سال از اعلام روز قدس ظهور این اندیشه راهبردی، به آیین و میعادگاهی جهانی در اعتراض علیه اردوگاه استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و نیز همراهی و دفاع از مظلومین و مستضعفین تبدیل که در آغاز نهضت منجر به گشایش سفارت فلسطین و بستن سفارت اسرائیل به عنوان تحول اساسی و نقطه عطف فرامرزی شد.

فرمانده سپاه تربت جام اظهار داشت: نگاه ایران اسلامی به مسئله‌ی فلسطین از آغاز تحقق انقلاب به فرموده امام خامنه ای(مدظله العالی) یک مسئله‌ی تاکتیکی و یک استراتژی سیاسی نیست بلکه مسئله‌ی عقیده است، مسئله‌ی دل است، مسئله‌ی ایمان است بنابراین این نگاه انسانی و قرآنی موجب شد برخی از کشورها که به صورت فطری با ظالم مخالف بودند به حامیان مردم فلسطین پیوستند.

وی عنوان کرد: امروز مجاهدت و مشی شهادت طلبی رزمندگان جبهه مقاومت فلسطینی در صحنه مبارزه با اسراییل غاصب با توکل به خدا، اتکا به توانایی و تجارب گذشته و حمایت پشتیبانی کشورهای دوست و حامی حاکی از زنده بودن انتفاضه در فلسطین دارد و اگر نبود همین حداقل ظرفیت‌ها بی تردید فاجعه انسانی و جنایت جنگی بسیار بزرگ تری در سرزمین غزه اتفاق‌ می‌افتاد.

وی ابراز داشت: در شرایط خطیر کنونی منطقه فتنه داعش و جنگ تروریست‌های تکفیری مردم کشورهای عراق و سوریه را در مرحله تاریخی سرنوشت‌سازی قرار داده است و موج جدید خشونت و وحشی‌گری های رژیم جلاد و جعلی صهیونیستی علیه مردم غزه، اعتراض جهانی را بر انگیخته است.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت جام اذعان کرد: تجاوز وحشیانه و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی که از سر استیصال و ناتوانی برابر مقاومت اسلامی فلسطین به راه انداخته،  انشاء الله با سربلندی رزمندگان حماس و جهاد اسلامی تغییر موازنه امنیتی به نفع جبهه مقاومت ایجاد شده شکست و رسوایی دیگری مانند تجربه تاریخی جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه را در کارنامه سیاه صهیونیست‌ها ثبت خواهد کرد.

وی با اشاره به این که روزجهانی قدس دارای مفاهیمی آسمانی و اعتقادی در بهترین روز و بهترین ماه است، ادامه داد: مشی امام خامنه‌ای در التزام به مسئله قدس پس از رحلت امام خمینی(ره) با همان قوت ادامه یافت و با همراهی و اهتمام امت اسلامی در این مسیر فلسطین مظلوم همچنان زنده است و معظم له در مبارزه با طرح های آمریکایی و صهیونیستی به عنوان یک استراتژی راهبردی تأکید دارند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي هيئت دولت مبنی بر اینکه "در شرايط فتنه همچون قضاياي سال ۸۸، نبايد سخن، سكوت، اقدام و حتي نوع نگرش، موجب تقويت فتنه شود" گفت: عناصر نفوذی و فرصت طلب، وقایع  فتنه 88 را به راهپیمایی روز قدس کشاندند و جمعیتی آشوبگر با شعارهایی همچون «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» و «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» فاز جدیدی از ساختار‌شکنی و مبارزه با نظام و ارزش‌های آن را آغاز کردندکه لازمه آن بصیرت افزایی و اقدام به موقع و به هنگامدر فتنه ها است.  

فرمانده سپاه تربت جام تاکید کرد: روز قدس هر سال باشكوه و طراوت بيشتري نسبت به گذشته برگزار مي‌شود بنابراین برقراري تعامل، هماهنگي‌و هم‌افزايي هر چه بيشتر سازمان‌ها، نهادها در به‌ كارگيري ظرفيت و توان امت اسلامي باعث افزايش دامنه اعتراضات نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم مظلوم فلسطين خواهد شد.

وی یادآورشد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور گسترده و پر شور ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را نماد عزم و اراده جهان اسلام و آزادیخواهان عالم برای آزادی قدس شریف و برائت جامعه جهانی از جنایات جنگی وکودک کشی رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین می داند، انشاءالله حضور قوی ملت مسلمان در سراسر جهان مشت محکمی برمطامع صهیونیسم و حامیانش خواهدبود.

 

 


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها