محمد زکی لو با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت ارشاد در برنامه های قرآن گفت: شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اهمیتی به حوزه قرآن نمی دهد و یکی از وزارت خانه های بسیار ضعیف دولت ذلیل، وزارت ارشاد است که در حوزه های ارزشی و دینی و قرآنی بسیار ضعیف عمل کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۲۸۳۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

مجید زکی لو، قاری و مدرس بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال که در ولنگاری فرهنگی امروز دولت چقدربه کتاب انسان ساز و فرهنگ ساز قرآن اهمیت داده و به ترویج این فرهنگ ناب در جامعه همت گماشته است؟ گفت: ما از جناب رییس جمهور مطالباتی داریم و به عنوان یکی از افراد جامعه قرآنی برای ما سوال است چرا ریس جمهوری که باید به قانون اساسی وفادار باشد و سوگند یاد کرده و باید در این راستا تلاش کند؛ حتی از برداشتن کمترین قدمی برای قرآن مضایقه می کند.

وی افزود: به عنوان مثال در مسابقات بین المللی قرآن علی رغم دعوت رسمی از رییس جمهور ایشان به کرمان سفر کردند.درحالی که سفر کرمان خیلی ضرورت نداشت و می شد آن را به زمان دیگری موکول کرد اما مسابقات بین المللی قرآن یک همایش بین المللی است و این انتظار بود دولت برای قرآن اهمیت بیشتری قائل شود و در مسابقات بین المللی قرآن حاضرو از قرآن حمایت کنند.

زکی لو تصریح کرد: دولت در برنامه ششم توسعه حتی یک کلمه در مورد قرآن ذکر نکرده بود و یکی از دلایل ارجاع این لایحه همین موضوع تلقی می شود.

این مدرس پیشکسوت قرآنی اظهار کرد: موارد متعددی نشان می دهد که اقبالی به برنامه های قرآنی ومذهبی در این دولت وجود ندارد و در مقابل دولت برنامه هایی که جنبه مذهبی ندارد را خیلی پر رنگ تر برگزار می کند.

وی تأکید کرد: قوه مجریه برای قرآن آنچنان که باید و شاید تلاش نمی کند و اگر همت و تلاش مردم نباشد خیلی از این برنامه های قرآنی تعطیل می شد.

زکی لو تصریح کرد: من به عنوان یکی از افراد کوچک جامعه قرآنی انتقاد شدیدی نسبت به عملکرد دولت در حوزه برنامه های قرآنی دارم و دولت برای موفقیت خودش هم شده طیف قرآنی و مذهبی جامعه را از دست ندهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه قرآن، که از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد؛ انتظارات مردم و جامعه قرآنی را برآورده کرد؟ گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کم کم به روزمرگی می رود و دولت برنامه جدی و خاصی برای آن تدارک ندیده است و امسال خیلی از غرفه ها بازدیدکننده ای نداشت.

زکی لو افزود: البته این حضور کم بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن به خاطر کیفیت پایین محصولات ارائه شده نبود و علت آن را از تبلغات و اطلاع رسانی بسیار ضعیف می دانم.

این قاری بین المللی قرآن با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت ارشاد در برنامه های قرآن گفت: شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اهمیتی به حوزه قرآن نمی دهد و یکی از وزارت خانه های بسیار ضعیف دولت ذلیل، وزارت ارشاد است که در حوزه های ارزشی و دینی و قرآنی بسیار ضعیف عمل کرده است.

زکی لو تصریح کرد: این وزارت خانه عنوان اسلامی را یدک می کشد که بسیار سنگین است و آقای وزیر پاسخگو باشد که در طول سه سال فعالیت خود کدام برنامه فاخر و ارزشی را توانسته اجرا کند.

وی افزود: تنها معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد طی این سه سال کار فوق العاده ای که بتوان از آن دفاع کرد، انجام نداده است.

زکی لو عنوان کرد: عدم رسیدگی به جلسات قرآنی و عدم ترویج آموزش قرآن در کشور از نمونه های عملکرد ضعیف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: معاونت قرآنی ارشاد توجه خاصی به مغوله آموزش قرآن نداشته و مسئولان پاسخگو باشند که برای حمایت، پشتیبانی از معلمان قرانی چه اقدامی انجام داده اند.

زکی لو خاطر نشان کرد: معاونت قرآن و عترت ارشاد بیشتر شبیه به یک شوخی است چون دولت محترم دعوی برای اجرای برنامه های قرآنی و تقویت و رشد آن ندارد.

ارسال نظرات