نماینده سابق مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس دچار ضعف فکری از بیرون است و مظلوم واقع شده، تا وقتی این نگاه ضعیف باشد اوضاع همین است.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۸۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
بیژن نوباوه وطن نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: نگاه دولت به حوزه فرهنگ و طبیعتا کمیسیون فرهنگی مجلس نگاه خوبی نیست.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی همیشه کار خود را خوب انجام داده و حتی نسبت به کمیسیون های دیگر بهتر بوده ولی نگاه اعتباری به این کمیسیون کم است، نگاه به کمیسیون فرهنگی در کشور دچار ضعف است و حتی نگاه مجلس در اعتبارات و مصوبات به این کمیسیون خوب نیست.

نوباوه تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس دچار ضعف فکری از بیرون است و مظلوم واقع شده، تا وقتی این نگاه ضعیف باشد اوضاع همین است.

نماینده دوره نهم مجلس اظهار داشت: باید پرسید در سفرهای خارجی چند نفر از کمیسیون فرهنگی به همراه ریاست مجلس حضور داشته اند؟ با جواب این سوال می فهمیم که حتی در مجلس هم فرهنگ و کمیسیون فرهنگی مظلوم است.

نوباوه ادامه داد: شاخص بودجه فرهنگی در دنیا 7 درصد است در کشور ما این رقم به زحمت به 4 درصد می رسد، نه دولت و نه مجلس توجهی به فرهنگ ندارند، در کمیسیون تلفیق هم کمترین اهمیت به کمیسیون فرهنگی را داریم تا وقتی نگاه به فرهنگ عوض نشود سبک زندگی و دیگر مسائل تغییری نمی کند.

ارسال نظرات