خبرهای داغ:
مدیر مرکز امور مساجد قزوین گفت: اگر امربه معروف و نهی ازمنکر ترک شود،به مرور زمان اشرار حاکم می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۵۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

حجت الاسلام اوتارخانی مدیر مرکز امور مساجد قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص اهمیت برپایی موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار کرد: علت تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های دینی مشارکت مردم در مسایل مربوط به جامعه است.

وی ادامه داد: دین اسلام میخواهد که افراد جامعه اصلاح گر یکدیگر باشند، زمانی که مردم خود بر مسائل جامعه حساس شوند کارها راحت‌تر صورت می گیرد.

مدیر مرکز امور مساجد قزوین اذعان کرد: اگر جلوی بی تفاوتی ها در جامعه گرفته شود امربه معروف و نهی از منکر به عنوان واجب دینی معرفی و در جامعه گسترش می یابد. 

اوتارخانی با اشاره به روایات در خصوص تبعات فراموش شدن  امر به معروف و نهی از منکر متذکر شد:  در صورت فراموش شدن این فریضه واجب الهی در جامعه طبق روایات مردم، یک جامعه زمانی که امر به معروف و نهی  از منکر را کنار بگذارند اشرار بر آن ها تسلط پیدا می کنند چرا که مردم می‌توانستند قبل از وقوع این فجایا تنها با یک تذکر جلوی آن را بگیرند.

این مقام مسئول در ادامه تشریح کرد: بی تفاوتی مردم نسبت به رفتار و اعمال اطرافیانشان سبب می شود که اشرار بتوانند دست به هر اقدام ناشایستی بزنند و جامعه جولان گاه بی بند و باری آنان گردد.

وی افزود: اگر جلوی رفتار های اشتباه پیش از نشر همگانی آن گرفته نشود در قدم های بعدی توانایی هدایت جامعه از دست ها خارج میشود.

اوتارخانی در پایان این گفت وگو ضمن امیدواری در جهت اقدام همگانی برای اصلاح جامعه خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی باید از تمام گزند ها و تباهی ها به دور باشد و این اتفاق می تواند با کمک همه اعضای جامعه اتفاق بی افتد.آا آاااتنرتت

1101/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها