مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

ظرفیت های بالای استان زنجان برای انجام فعالیت مذهبی

استان زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی ظرفیت های فراوانی برای انجام فعالیت مذهبی دارد.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۲۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مداحان و شعرای آئینی استان زنجان از طرح جدید ساماندهی مداحان در قالب سامانه طوبی استقبال چشم گیری داشتند.

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری افزود: با اجرایی شدن مرحله نخست طرح طوبی مداحان و شعرای آئینی استان ساماندهی می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه با وجود اینکه مدت کوتاهی از اجرای این طرح در استان گذشته، اما استقبال مداحان و شعرای آئینی از این طرح بسیار خوب بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ۷ شهرستان استان زنجان اطلاعات مداحان و شعرای آئینی خود را در سامانه به ثبت میرسانند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۷۳ مداح شناسایی شده در استان فعالیت می کنند که از این تعداد اطلاعات ۵۵۱ نفر در سامانه به ثبت رسیده است.

صفی یاری با بیان اینکه ظرف گذشت ۱ ماه از تاریخ ابلاغ آغاز ثبت اطلاعات در سامانه طوبی نیمی از مداحان اطلاعات خود را به ثبت رسانده اند، عنوان کرد: در صورتی که سرعت ثبت اطلاعات مداحان و شعرای آئینی استان به همین منوال پیش رود امیدواریم تا پایان تیر ماه ثبت اطلاعات همه مداحان و شعرای آئینی شناسایی شده به اتمام خواهد رسید.

وی مداح، روحانی، مسئول هیئت، رابط فرهنگی و استاد قرآن را ۵ رکن اساسی هیئت های مذهبی دانسته و بیان کرد: قرار است اطلاعات ارکان هیئت در سامانه جامع طوبی ثبت شود. از این رو بعد از اتمام عملیات ثبت اطلاعات مداحان و شعرای آئینی اتصال این سامانه به سامانه سجام جهت دسترسی به اطلاعات روحانیون و اساتید قرآن نیز انجام خواهد شد.در پایان هم اطلاعات هیئت های مذهبی استان در سامانه طوبی به ثبت خواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: با ثبت اطلاعات هیئت های مذهبی و ارکان اصلی آنان مدیریت آنان راحت تر و دقیق تر خواهد شد؛ بر اساس این سامانه و اطلاعاتی که در اختیار متولیان فرهنگی قرار میدهد بیشک میتوان تصمیماتی دقیق تر در راستای اشائه فرهنگ حسینی و جلوگیری از انحرافات مذهبی در جامعه گرفت.

صفی یاری با اشاره به ظرفیت های فراوان مذهبی در استان زنجان گفت: استان زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی ظرفیت های فراوانی برای انجام فعالیت مذهبی دارد که باید با مدیریت و راهنمایی متولیان آنان را در مسیر درست پیش برد.

ارسال نظرات