معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان:

نجات کوهنورد مصدوم در شهرستان طارم

کوهنورد مصدوم در شهرستان طارم از طریق امداد هوایی نجات یافت.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۱۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات منطقه بنارود در شهرستان طارم از توابع این استان با استفاده از یک فروند بالگرد از مرگ نجات یافت.

آقاجانلو افزود: مصدوم برای نجات جان خود با استفاده از تلفن همراه از دوستانش طلب یاری می کند و آنها وقتی به نزدش می رسند وی را مجروح و بی حرکت می یابند اما با توجه به شکستگی پا و همچنین سنگینی وزن مصدوم و نبود تجهیزات لازم و کافی از پایین آوردن ناامید شده و شبانه در همین منطقه اطراق می کنند تا صبح فرا برسد.

وی اظهار داشت: آنان با اورژانس و هلال احمر تماس گرفته و درخواست کمک می کنند و تیم امداد و نجات کوهستان از زنجان و امدادگران شهرستان طارم عازم منطقه شده و پس از چهار ساعت راهپیمایی و صعود، بر بالین مصدوم حاضر می شوند.

وی تصریح کرد: امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، تصمیم به پایین آوردن مصدوم می گیرند که به دلیل صعب العبور بودن و صخره ای بودن محل از این کار منصرف شده و از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور درخواست امداد هوایی می کنند.

آقاجانلو افزود: این سازمان نیز با جمعیت هلال احمر مازندران هماهنگ شده و در نتیجه یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام می شود اما با وجود دیواره های سنگی و صخره های سخت و خطرناک امکان فرود میسر نمی شود و به ناچار مصدوم را که حال چندان مساعدی نیز نداشت با استفاده از بسکت و وینچ به بالا کشیده و به فرودگاه زنجان حمل و سپس توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال می یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: جوان کوهنورد طارمی که به علت سقوط دچار آسیب و شکستگی پا شده بود توسط امداد هوایی از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر علیرضا زراعتچی افزود: ساعت 6 صبح دوشنبه از طریق مرکز پیام فوریت های پزشکی درخواست امداد رسانی به کوهنورد آسیب دیده شد و تیم اورژانس 115 از پایگاه انذر به منطقه اعزام گردید.

وی اظهار کرد: با توجه به مسیر صخره ای و صعب العبور با شیب تند تیم اورژانس زمینی و آمبولانس قادر به حضور بر بالین بیمار نشد و درخواست بالگرد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان از همکاری هلال احمر و مرکز مدیریت بحران استان برای نجات این کوهنورد قدردانی کرد و افزود: پس از فرود بالگرد در فرودگاه زنجان و انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی بر روی مصدوم در نهایت این مرد جوان توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شد.

وی تصریح کرد: بیمار که از ناحیه پای راست دچار شکستگی شده است در بخش اورژانس تحت نظر بوده و هم اکنون حال عمومی وی نیز مطلوب گزارش شده است.

روستای بنارود از توابع شهرستان طارم در 85 کیلومتری مرکز استان زنجان واقع شده است

ارسال نظرات