واکنش رئیس قوه قضائیه به اظهارات ناطق نوری:

برای اینگونه استدلال‌های سخیف متأسفم/ برخی امروز اپوزیسیون شده‌اند

آملی لاریجانی تصریح کرد: یک آقایی استدلال کرده که در دفتر کارش بوده و فردی آمده و گفته من توقعی ندارم اما از قوه قضائیه بخواهید عادلانه رسیدگی کند. به من می‌گویند چرا باید تن مردم بلرزد؟ من برای اینگونه ارزیابی‌های بی‌حساب و کتاب متأسفم.
کد خبر: ۸۷۰۲۵۹۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا امروز در همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور رؤسای قوا در سالن اجلاس سران برگزار شد، در بخشی از سخنان خود، به اظهارات حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری که در دومین شب قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) انتقادهایی از قوه قضائیه و وضعیت کشور مطرح کرده بود، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، رئیس قوه قضائیه در بخشی از سخنان خود در این اجلاس گفت: ما با یک مسئولیت رسمی در خصوص نیروی انسانی و بودجه مواجهیم، من می‌خواهم از بعضی ارزیابی‌ها گلایه کنم. در ایام قوه قضائیه و شب قدر به جای تشکر از دستگاه قضا، افرادی با استدلال‌های سخیف علیه قوه قضائیه صحبت می‌کنند، در عین حال که ما باید از نقد سازنده استقبال کنیم، اما قرار نیست هر کسی از راه می‌رسد و با هر ذهنیتی هر حرفی می‌زند بپذیریم. مثلاً فردی می‌گوید چرا برخی پرونده‌ها 10 تا 12 سال طول می‌کشد، من از این آقا می‌پرسم وقتی پرونده قتلی هست که قاتل هم فراری است چگونه می‌توان آن را مختومه کرد؟!

آملی لاریجانی تصریح کرد: یک آقایی استدلال کرده که در دفتر کارش بوده و فردی آمده و گفته من توقعی ندارم اما از قوه قضائیه بخواهید عادلانه رسیدگی کند. به من می‌گویند چرا باید تن مردم بلرزد؟ من برای اینگونه ارزیابی‌های بی‌حساب و کتاب متأسفم.

وی تأکید کرد: کسانی که از مواهب انقلاب به اندازه کافی بهره‌مند شده‌اند، امروز نقش اپوزیسیون را پیدا کرده‌اند و تمام نقش و پیشرفت‌های انقلاب را نادیده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساختار سیاسی جامعه اسلامی ایران یک الگو است، گفت: سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ما صورت گرفت و در هشت سال جنگ بهترین نیروهای خود را از دست دادیم و سرمایه کلان کشور ما به غارت رفت. با این وضعیت جمهوری اسلامی ایران رو به پیشرفت بود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: عده‌ای که خودشان در این کشور مسئول بودند حالا نقش عوض کرده‌اند.

رئیس دستگاه قضا گفت: برخی از اینها خودشان اشرافی‌گری راه انداختند، به خودشان، آقازاده‌هایشان و افرادی که با آنها در ارتباطند نگاه کنند می‌بینند که اینگونه بوده است.

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از عدم همکاری‌ها با قوه قضائیه گفت: مشکلاتی در جذب نیروی انسانی و بودجه وجود دارد و ارزیابی‌ها هم باید منطقی باشد؛ سخنانی که گفته می‌شود درست نیست و استنباط‌های سخیف است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: عده‌ای می‌گویند رشوه همه جا را گرفته اما وقتی از آنها می‌خواهیم تا نمونه بیاورند ساکت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سلامت دستگاه قضایی مطلب مهمی است گفت: قبول داریم تخلفاتی صورت می‌گیرد اما عزم قوه قضائیه برای برخورد با متخلفین جزم است و در این زمینه هیچ اغماضی نداریم اما ساحت دستگاه قضایی باید از تهمت‌ها مبرا باشد، در حکومت حضرت علی هم تخلف صورت می‌گرفت اما برخورد می‌شد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه ما ابعاد نظارتی را گسترش داده‌ایم گفت: یک آقایی اخیرا گفته اگر می‌خواهید وضع سلامت قوه قضائیه را ببینید افرادی را پنهانی به نهادهای زیرمجموعه‌ این قوه بفرستید، ما دو سال است این کار را انحام می‌دهیم و نتایج خوبی گرفته‌ایم اما باید از سیاه‌نمایی بپرهیزیم چرا که بدنه قوه قضائیه سالم است و همه را نباید با یک چوب برانیم.

ناطق‌نوری: آیا امروز می‌توانیم ادعا کنیم قوه قضائیه کاملاً اسلامی است؟!


حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفته بود: ما یک حکومت اسلامی درست کردیم که برای جهان اسلام الگو باشد و جهان از ما درس و الگو بگیرند. آیا ما بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب می توانیم ادعا کنیم که الگو هستیم؟!

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری افزود: آیا امروز می‌توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه کاملاً اسلامی است؟! آیا شأن مردم در مراجعه به ادارات و حفظ می‌شود؟! طمع پول گرفتن و رشوه نباشد نمی‌گویم همه جا؛ نه، ولی برخی جاها این موضوعات مشاهده می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما مسئول هستیم، عنوان کرد: در ارتباط با این موضوعات همه مورد سؤال قرار می‌گیریم. باید آسیب شناسی کنیم که چه شد که در 37 سال سیر نزولی داشتیم.

وی ادامه داد: بله با مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری و دعای امام بزرگوار و شهدا کشور استقلال دارد که این نعمت است. در منطقه پر آتش ایران امنیت دارد که این نعمت است. به برکت شهدا این آرامش است که نعمت است. فداکاری سربازان گمنام و بچه‌های مخلص در نهادهای مختلف فداکاری از لب مرز تا مرکز، اما ما قدر این نعمت‌ها را نمی‌دانیم چرا به وظایفمان توجه نمی‌کنیم. چرا باید یک پروند 10 تا 15 سال بماند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری بیان داشت: چرا باید یک نفر جرأت کند بیان کند اگر می‌خواهید کار درست شود باید این کار بشود. چرا یک فرد برای این‌ که کارش درست شود باید این و آن را ببینند.

وی ادامه داد: یک روز یک فردی در دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب به من مراجعه کرده و بیان داشت من هیچ خواسته‌ای ندارم فقط آمده‌ام یک خواهش کنم. عنوان کرد با یک نفر اختلاف دارم پرونده آن نیز موجود است خواهش می‌کنم بفرمائید برای رضای خدا به عدالت بررسی کنند تا حق من از بین نرود.


ارسال نظرات