خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: جراحت و زخم های مردم مظلوم و بی دفاع سردشت و حلبچه بسیار عمیق است.
کد خبر: ۸۷۰۲۵۵۰
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردارعابدین خرم در همایش داغ لاله ها ویژه بزرگداشت بمباران شیمیایی سردشت از هفتم تیرماه سالروز فاجعه انسانی بمباران شیمیایی سردشت به عنوان اوج شرارت های رژیم بعث علیه مردم ایران برشمرد و افزود: مردم مظلوم و مرزنشین سردشت حق زیادی بر گردن نظام دارند و در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رشادت های زیادی برای صیانت از کشور انجام داده و می دهند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و امنیت دو روی یک سکه رفاه و آرامش مردم هستند اظهارداشت: ما برای حفظ امنیت این مردم وفادار حاضریم جان خود را بدهیم و جنایت توسط کسانی صورت می گیرد که ادعای حقوق بشری دارند و هفت تیر نماد حقوق بشری آمریکا است.

سردار خرم از ماموستا عظیمی نمونه ای از مظلومیت و ایستادگی مردم سردشت نام برد که تا آخر ماندند و لحظه ای شهر را خالی نکردند گفت:سردشت به خاطر مقاومت و ایستادگی مردمش و دیگری به دلیل همراهی آنها با رزمندگان بمباران شیمیایی شد و اولین جرم مردم سردشت نه به استکبار جهانی و صدام بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اوج شرارت صدام در جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی سردشت و سپس حلبچه و مناطق مرزی و جبهه های جنگ بود افزود: ایستادگی و مقاومت، همدلی و همراهی مردم سردشت با رزمندگان در طول جنگ تحمیلی ستودنی است و این حمایت ها باید نسل به نسل منتقل شود.

وی همچنین اظهار داشت: سکوت مجامع بین المللی در برابر این حادثه پرده های ریا را از چهره اهریمنی استکبار کنار زد و شعار های توخالی آنان برای جهانیان بیشتر عیان شد.

سردشت هفتم تیرماه سال ۶۶ در اوج جنگ ایران و عراق بمباران شیمیایی شد اما با گذشت سه دهه از این فاجعه مردم این دیار با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و همچنان از عوارض آن رنج می‌برند.

هر چند در اثر چهار بار بمباران هوایی رژیم بعث عراق در سال ۶۶، درجه رفیع شهادت به بیش از ۱۱۰ نفر از مردم بی گناه و مظلوم این شهر رسید اما هزاران نفر نیز به دلیل آثار زیانبار گاز خردل با گذشت ۲۹ سال هنوز تاوان این جنایت انسانی را پس می دهد.

سالروز بزرگداشت بمباران شیمیایی سردشت امروز تحت عنوان همایش داغ لاله ها با حضور مسئولان آذربایجان غربی و میهمانانی از اقلیم کردستان عراق در سردشت برگزار شد.
ارسال نظرات