مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه کمیجان تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت کمیجان گفت: حکومت حضرت علی(ع) و نامه ایشان به مالک اشتر به عنوان منشور حکومت‌داری باید به جهان معرفی شود چراکه آن حضرت در تمامی عرصه‌ها برنامه‌ای مدون و سیره‌ای ماندگار دارند.
کد خبر: ۸۷۰۲۵۱۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام رجبی صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) که در حسینیه سپاه ناحیه کمیجان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) همانگونه که در رفتار صادق بودند و دیگران را نیز به این مهم توصیه می‌کردند در تمامی شرایط برابری و سماوات را نیز رعایت می‌کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان تصریح کرد: حضرت علی(ع) معتقد بودند که عامل برنری دهنده فقط تقوی الهی است و در این زمینه خطاب به محمدبن ابی‌بکر فرمودند "و همه را به یک چشم نگاه کن تا بزرگان در تبعیض تو، طمع ستم بر ناتوان نبندند و ناتوان از عدالت مایوس نگردد."

حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به خصلت جوانمردی در امیرالمومنین(ع) گفت: عبارت معروف "لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار" بیانگر این خصلت بارز در امام علی(ع) است، آن حضرت حتی در مقابل دشمنان خدا همچون کوهی استوار بودند و از سوی دیگر در مقابل یتیمان بسیار تواضع پیشه می‌کردند.

وی افزود: حضرت علی (ع) تنها كسی بود كه به پیامبر ایمان آورد و اولین امامی بود كه فرق مباركش به خاطر حفظ اسلام در محراب عبادت شكافته شد و ندا سر داد كه به خدای كعبه رستگار شدم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان تصریح کرد: یکی از نکاتی که برای جامعه امروز ما اهمیت بسیار دارد و به عنوان فضای تنفس جامعه فرهنگی و مذهبی ما محسوب می‌شود زمینه‌سازی بری گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) است زیرا هر چه این فرهنگ در جامعه بیشتر نهادینه شود آسیب‌های اجتماعی و فردی ما به حداقل می‌رسد.

حجت‌الاسلام رجبی با بیان ویژگی‌های مومنین در خطبه 193 نهج‌البلاغه گفت: امام علی(ع) ویژگی‌های مومنین را در این خطبه به "حمام" که از یاران نزدیک امام بود بیان می‌کند از جمله راستگویی و صداقت در گفتار و رفتار، تواضع و فروتنی را حضرت علی(ع) از ویژگی مومن واقعی مطرح می‌کنند.

وی افزود: شب قدر از شب‌های مقدس و از شب‌های بزرگ است، شبی به فضیلت شب‌های قدر وجود ندارد، شب قدر فرصتی زرین برای شستشوی آئینه دل و بهترین فرصت برای جایگزینی خوبی‌ها با بدی‌هاست در این شب‌ها بایستی تلاش شود تغییراتی در تفکر و روحیه خویش ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات