چهار هزار و 40 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل زنجان که مشکل بازار و فناوری ندارند، تخصیص می یابد.
کد خبر: ۸۷۰۲۴۵۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: چهار هزار و 40 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل زنجان که مشکل بازار و فناوری ندارند، تخصیص می یابد.

مهندس ناصر فغفوری افزود: یکی از هفت پروژه ای که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده، موضوع پروژه راه اندازی و ایجاد رونق بیشتر در هفت هزار و 500 واحد تولیدی نیمه فعال و فعال کشوری است.

وی یادآورشد: به بهره برداری رساندن طرح های دارای بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی نیز از دیگر پروژه های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی به این وزارتخانه است.

فغفوری اظهار کرد: برای اجرای این پروژه در سطح کشور ، 160 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک ها اختصاص یافته که از این میزان 2.8 درصد آن برای طرح های استان زنجان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اختصاص این میزان از اعتبارهای پیش بینی شده، بر اساس رایزنی های خاص زنجان با مسئولان کشوری بود.

وی اضافه کرد: مدارک این واحدهای صنعتی متقاضی پس از تحویل، در کارگروه استانی بررسی و در نهایت به بانک تحویل داده می شود.

فغفوری ادامه داد: جلسه هماهنگی بانک ها برای سرعت بخشی به روند اجرای این طرح برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمامی واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می کنند، می توانند در سامانه بهین یاب، بخش تسهیلات رونق اقتصادی برای بهره گیری از این تسهیلات، ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب سهم زنجان از اعتبار کشوری حدود 1.3 یا 1.4 درصد بر اساس وسعت و جمعیت بود که با رایزنی های انجام شده این میزان به 2.8 درصد معادل چهار هزار و 40 میلیارد ریال افزایش یافت.

فغفوری ابراز کرد: در شرایط فعلی 54 واحد پس از ثبت نام و دریافت مصوبه کارگروه به بانک ها معرفی شده اند و نزدیک 136 واحد نیز در کمیته استانی در دست بررسی قرار دارد.

ارسال نظرات