معاون تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات تاکید کرد
معاون تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات گفت: قرآن، بهترین و نیرومندترین وسیله برای جهاد فکری و فرهنگی با کافران است.
کد خبر: ۸۷۰۲۴۴۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضایی صبح امروز در جلسه تفسیر آیات جهادی با حضور پایوران و نیروهای وظیفه سپاه ناحیه مقاومت محلات با اشاره به تفسیر آیه 52 سوره فرقان اظهار داشت: خداوند در آیه 52 سوره فرقان می‌فرماید «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِ‌ینَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا کَبِیرً‌ا» در این آیه خداوند خطاب به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: برای دعوت کافران به سوی خدا و جذب آنان به اسلام، به هیچ روی با آنان سازش مکن، بلکه در برابر انحرافات آنان براساس قرآن با آنان محاجّه کن و هرگز تسلیم خواسته‌های آنان مشو.

وی افزود: برخلاف تبلیغات دشمنان اسلام، که گسترش اسلام را در نقاط گوناگون جهان، مرهون جنگ و شمشیر مسلمانان می‌دانند، این آیه جهاد فکری و فرهنگی براساس آیات قرآن را مقدم بر هرگونه جهادی برشمرده است و می‌فرماید: برای مبارزه با کفار، ابتدا با آنان جهاد فکری کنید. زیرا بدون شک، سلاح منطق و استدلال، آن هم براساس کلام وحی، کارسازتر از سلاح شمشیر است.

معاون تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: از این آیه می‌آموزیم انسان مؤمن هرگز تسلیم خواسته‌های نادرست و انحرافی کافران نمی‌شود و در این مورد اهل سازش و معامله نیست.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: همچین دعوت دیگران به اسلام باید بر پایه تعالیم قرآن باشد و این وظیفه‌ای است همگانی و همه‌ جانبه از دیگر نکات آموزنده در این آیات است.

وی افزود: در آیات 74 نیز اشاره به نقشه منافقین به منظور ترور پیامبر اسلام(ص) دارد که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف برای ترور پیغمبر(ص) توطئه کردند ولی خداوند نقشه‌های انان را ناکام گذاشت.

معاون تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: هوشیار بودن مسلمانان و اقدام به موقع و کارآمد مسلمانان از جمله عواملی بود که باعث شد منافقین به اهداف خود دست پیدا نکنند.

حجت‌الاسلام رضایی ضمن تاکید بر خطر منافقین نسبت به کفار گفت:منافقین به مراتب از کفار خطرناک‌تر هستند زیرا کفار هم در ظاهر و هم در باطن خود را نشان می‌دهند در حالیکه معیار خاصی برای سنجش منافقین وجود ندارد چراکه هرگز چهره واقعی خود را نشان نمی‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بیانات خود خطرات عمده را دو جهت می‌خواند یکی دشمنان خارجی که همان کفار و متجاوزان هستند که در مرزهای کشور کمین کرده‌اند و به دنبال تصاحب کشور هستند و دیگری دشمنان داخلی که قصد ضربه زدن به کشور را دارند و دلیل این دشمنی اغلب مشکلات مالی، نگاه به جلوه‌های مادی، خستگی از محیط پیرامون است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات