یادداشت/حجت الاسلام سعید غلامی
بهترین لحظات ماه میهمانی خداوند فرارسید، همان شب هایی که یک سال منتظر آمدنش بودیم و هرکسی درهرکجای عالم که باشد تلاش می کند از این لحظات ناب بندگی نهایت استفاده را ببرد.
کد خبر: ۸۷۰۲۳۰۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵




به گزارش خبرگزاری بسیج ، طبیعتا هرکسی در این شبها با قصد و هدفی در مراسمات و محافل حضور می یابد و البته که حلقه وصل این جلسات هم دعا و راز ونیاز با حضرت محبوب است. همان رب مهربانی که به بهانه ای منتظر است تا بندگانش به سوی او روی آورند و صدایش بزنند. آنجا که فرمود خداوند سبحان که هرگاه گنه کار به در خانه من می آید و مرا صدا می زند بگونه ای به او توجه می کنم که گویا بنده ای غیر از او ندارم .

حال که باردیگر فرصتی پیداشد تا درخانه خداوند کریم و خطاپوش درسایه سار دعا و مناجات با او سخن  بگوییم خالی از لطف نیست دراین ماه  نزول قرآن  نگاهی دوباره داشته باشیم . آنجا که خالق یکتا فرموده است: لا تجعلوا دعاء الرسول بینکم کدعاء بعضکم بعضا.قدیعلم الله الذین یتسللون منکم لواذا.فلیحذرالذین یخالفون عن امره ان تصیبهم فتنه او یصیبهم عذاب الیم/ نور:63 صفحه 359

 

دعوت و درخواست های رسول الله(ص) را مثل درخواست های افراد عادی تلقی نکنید. و بدانید کسانی که با درخواست های آن حضرت مخالفت کنند یا دچار فتنه های مختلف خواهند شد در همین دنیا و در آخرت برای آنان عذابی دردناک درپیش خواهد بود.

 

بسیار تکان دهنده است این کلام الهی که اگر کسی در هر عصر و زمانی با دستورات و فرمایشات آن پیامبر الهی مخالفت نموده و سرپیچی کند بی شک در دنیا و آخرت بی نصیب نخواهد ماند یا به فتنه ای دچار می شود یا به عذابی دردناک.

 

شبهای قدری که درپیش داریم، به یقین همان لحظاتی است که هرکدام از ما در زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی خویش خوب بازنگری کنیم درکجاها با فرامین و دستورات نبی مکرم(ص) مخالفت کرده ایم؟؟ و طبیعتا هرکسی خود را بهتر و کامل تر از دیگران می شناسد.

 

اینکه امروز می بینیم درجامعه ما بخشی از نوجوانان و جوانان عزیز و پاک سرشت به سمت و سویی غیر از مسیر بندگی گام بر می دارند بی تردید یکی از مهمترین عوامل در این مسائل و ناهنجاری های اجتماعی (کم کاری والدین بالاخص مادران درمسیر تربیت صحیح فرزندان است). اینکه درخانواده ای مادر رسالت و وظیفه ذاتی خویش را فراموش کند و به امور جانبی خود را مشغول کند انتظار نمی رود فرزندانی که از این خانواده رشد می کنند افرادی مفید برای جامعه باشند.

 

دشمن ما در داخل و خارج از مرزهای کشور تلاش فراوان داشته و دارد و میلیون ها دلار خرج می کند که نقش مادر درمحیط خانواده را کم رنگ کند و بخوبی می داند که اگر بتواند بر مادر یک خانواده تاثیر گذارد درنتیجه فرزندان او نیز تحت تاثیر قرار گرفته و آن می شود که امروز دربرخی نقاط کشور عزیزمان کم و بیش اخبار آنان منتشر می شود.

 

فرزندان دلبند ما که امانت های الهی دردست ما هستند اگر در محیط خانه از از طرف والدین خویش محبت نبینند بی شک جایی دیگر این نیاز فطری خویش را تامین خواهند کرد.

 

شبهای قدر لحظات نابی است که از خواب غفلت بیدار شویم و تامل کنیم که اگر ما با وجود این همه سرمایه معنوی که داریم چرا وضع زندگانی ما چنین شده؟؟؟ فاصله گرفتن از کلمات و توصیه های اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و قرآن کتاب خدا قطعا اصلی ترین عوامل در بروز ناهنجاریهای کنونی جامعه است .

 

والبته که ما راهی نداریم جز بازگشت به کلمات و سخنان گهربار آن انوار مقدسه که هرکه بخواهد به سعادت و کمال برسد تنها در گرو عمل به فرمایشات ائمه معصومین(علیهم السلام) است و بس. 

 

در پایان گرامی می داریم یاد و خاطره امام راحل و شهدای عزیزمان را و ابراز همدردی می کنیم با خانواده ها و بازماندگان حادثه اخیر رانندگی که دراین ایام، فرزندان خویش را ازدست دادند. علو درجات برای آن عزیزان  سفر کرده و صبر و اجر برای خانواده های ایشان از درگاه ایزد منان مسالت داریم.

والعاقبه للمتقین

ارسال نظرات