مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آخرین وضعیت بررسی سانحه اتوبوس سربازان، گفت: اعلام دقیق علت سانحه ماه‌ها زمان می‌برد.
کد خبر: ۸۷۰۲۱۷۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد هدایتی در خصوص تشکیل تیم بررسی سانحه تصادف سربازان در نی ریز فارس، گفت: در کمیسیون ایمنی راه‌ها یک کمیته‌ای تشکیل شده از اساتید دانشگاهی و کارشناسان بخش ایمنی تا علت سانحه را بررسی کنند.

وی درباره حضور اتباع بیگانه در اتوبوس، اظهار داشت: این موضوع از دو زاویه مورد بحث قرار می‌گیرد؛ اول اینکه حضور این اتباع در اتوبوس تخلف محسوب می‌شود اما اینکه مسافران قاچاق این اتوبوس اتباع بیگانه بودند یا افراد عادی نقش تاثیر گذاری در تصادف ندارد زیرا علل تصادف موضوعات دیگری است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه البته این موضوع را به اظهار نظر کارشناسان موکول کرده‌ایم، افزود: به هرحال استان‌های جنوب و شر قی ایران درگیر پدیده قاچاق انسان، سوخت و کالا هستند و این موضوع باید از مراجع دیگری حل شود.

هدایتی با تاکید بر اینکه چگونگی مدیریت مرزها و حل مشکل قاچاق به موضوع حمل و نقل ارتباطی ندارد اما متاسفانه در اینگونه اتفاقات، به حمل ونقل مرتبط می‌شود، اظهار داشت: در اینگونه سوانح اظهار نظرهای غیرکارشناسی و غیرفنی که بصورت احساسی و عجولانه مطرح شده، رخ می‌دهد حتی مطرح شده که راننده کهولت سن داشته است.

وی با اشاره به اینکه سن راننده ۶۵ سال بوده که براساس قوانین، اجازه کار داشته است، گفت: اگر راننده‌ای تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده باشد، اجازه رانندگی تا سن ۶۵ سال را دارد بنابراین منعی برای این راننده وجود نداشته است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه این اتوبوس مدل سال ۱۳۸۲ بوده که سن فرسودگی محسوب نمی‌شود، افزود: علت بروز این سانحه در دست بررسی است و اصولا پیگیری این موضوع هم ماه‌ها زمان می‌برد بنابراین نمی‌توان در مدت چند روز، علت سانحه را اعلام کرد.

هدایتی با انتقاد از ارزیابی‌های احساسی در بیان علت سانحه، اظهار داشت: کمیته‌ای از کارشناسان مختلف تشکیل شده که اینها به بررسی علت سانحه می‌پردازند و حتی لازم است که از ماه‌ها قبل رفتارهای راننده را پیگیری کنند.

ارسال نظرات