خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: انتخاب مردم ملاک‌های لازم برای ساخت تئاتر نمایش را مشخص می کند و در این وهله موضوع اقتصاد هنر در مقوله تئاتر اهمیت خاصی دارد.
کد خبر: ۸۷۰۲۱۴۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در ارتباط با اهمیت مخاطب شناسی کارگردانان تئاتر اصفهانی پیش از ساخت نمایش اظهار داشت: بهترین مدل برای ارتقای بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ و از جمله تئاتر این است که فضای بازی ایجاد شود تا هر فرد با هر ایده و گرایش با رعایت خط قرمزها به تولید نمایش بپردازد و مردم نیز از میان این تولیدات به انتخاب خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه انتخاب مردم بسیاری از ملاک‌های لازم برای ساخت اثر را مشخص خواهد کرد، ابراز داشت: در این وهله موضوع اقتصاد هنر در مقوله تئاتر اهمیت خاصی دارد؛ در واقع زمانی که شخص ملاک خود را تولید اثر نمایشی مورد توجه مردم جامعه و دارای فروش بلیت قرار می‌هد طبیعی است به جست و جو ی دقیق‌تر و بهتر دغدغه‌های مردم برای تولید تئاتر نیز خواهد پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه درسال گذشته در اصفهان تئاترهایی با استقبال بسیار خوب نسبت به گذشته داشتیم، ابراز داشت: با بررسی این تئاترها متوجه این نکته می‌شویم که ویژگی‌هایی همچون بیان دغدغه‌های مردم، حضور افراد مشهور عرصه تئاتر و استفاده از مدل های تبلیغاتی جذاب در این امر موثر بوده است.

وی ادامه داد: اگر با بی توجهی به اقتصاد هنر در تئاتر تنها انتظار داشته باشیم که یک خانه تئاتر به رایگان هزینه‌ای را در اختیار کارگردان قرار دهد و وی نیز بدون توجه به مخاطب شناسی تنها برای دل خود نمایش بسازد شاهد تئاترهایی خواهیم بود که مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گیرد و به درد جامعه، هنر و هنرمند نخواهد خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها