امام‌ جمعه خورموج گفت: فضای مناسب برای برگزاری مراسم شهدای ملی در روستای بحیری وجود ندارد و یکی از خواسته‌های ما ایجاد فضای مناسب است.
کد خبر: ۸۷۰۲۱۳۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در سی و پنجمین یادواره شهدای هفتم تیر در روستای بحیری دشتی با بیان اینکه شهرستان دشتی 231 شهید تقدیم نظام کرده است، اظهار کرد: در طول سال چند مراسم بزرگ ملی و محوری در شهرستان اجرا می‌کنیم که دو مراسم مهم آن در روستای بحیری بر مزار شهید میربهزاد شهریاری و شهیدان مهدوی و توسلی است که امیدواریم عنایت ویژه‌ای صورت گیرد تا این مشکل برای سال‌های آینده حل شود.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدای ملی خواستار برگزاری یادواره شهدا در این مکان هستند، افزود: یادواره شهدای شهر خورموج، پایگاه‌های مقاومت به‌صورت خودجوش در طول سال برگزار می‌شود و یادواره شهدای فرهنگی نیز در سطح مدارس برگزار می‌شود و همه این‌ها می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در میان مردم تقویت کند.

مصلح یادآور شد: روز سه‌شنبه 30 خرداد ماه 1360 هجری شمسی طرح عدم‌ کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی بررسی و با 177 رأی موافق، 12 رأی ممتنع و یک رأی مخالف تصویب شد.

وی ادامه داد: حضرت امام ره) در روز اول تیر ماه حکم عزل بنی‌صدر را از مقام ریاست جمهوری صادر کردند و سازمان منافقین خلق پس‌ از این وقایع در 30 خرداد 1360 اعلام کرد که فعالیت‌های این سازمان وارد فاز نظامی شده است و اعضای این گروه که مسلح به انواع سلاح‌های سرد و گرم بودند به خیابان‌ها ریخته و به قتل و جرح مردم ، پاسداران و نیروهای انتظامی و تخریب اموال عمومی پرداختند.

مصلح به ترورهای کور منافقین که یکی دیگر از استراتژی‌های این گروهک تروریستی در این زمان بود اشاره کرد و یادآور شد: موج این ترورها به‌قدری گسترده بود که از مردم عادی در کوچه و خیابان تا مسؤولان مملکتی را در برگرفت، بر اساس آمارها بیش از 17 هزار شهید ترور در کشور جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

امام‌ جمعه خورموج تصریح کرد: در ششم تیر ماه سال 1360 یکی از سران سازمان منافقین بنام جواد قدیری در مسجد ابوذر تهران با بمب‌گذاری، به مقام معظم رهبری سوءقصد کرد که لطف و عنایت پروردگار باعث شد که این ذخیره بزرگ الهی بعد از رحلت حضرت امام(ره) باقی بماند این ترور نافرجام ماند.

در ادامه نیز از کتاب زندگینامه شهید میر بهزاد شهریاری نخستین نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به‌نام (بحر در بحیری) که توسط بهرام شفیعی و با همکاری سید ابوالحسن بهزادی و خانواده این شهید والامقام در 1500 جلد انتشار یافته است، رونمایی شد.

در پایان مراسم مداحی توسط گروه تواشیح بین‌المللی معراج دهکده قرآنی چارک اجرا شد.

ارسال نظرات