خبرهای داغ:
در نشریه بارانی که باید هم اسلامی باشد هم خط امامی، هیچ نکته‌ای دال بر پیروی از خط امام و اسلام دیده نمی‌شود که هیچ سعی شده با عقده‌گشایی چهره‌هایی که سال‌ها از مکتب امام سیلی خورده‌اند بر آرمان امام و خط او چنگ بیاندازند.
کد خبر: ۸۷۰۲۰۶۰
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
یادداشت دانشجویی* در تازه ترین تحرکات جریان منحرف و فتنه گر دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان، تشکلی دانشجویی موسوم به انجمن اسلامی پیرو خط امام خمینی(ره) در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان چندی پیش با انتشار یک نشریه دانشجویی که در آن تصاویر سران فتنه و مصاحبه های جهت دار منتشر شده بود ضمن عبور از خطوط قرمز نظام موجب تحریک فضای سیاسی استان و این دانشگاه شد که یادداشت زیر که توسط یکی از دانشجویان همین دانشگاه تهیه شده است سعی در روشن کردن زوایایی پنهان و هدف از انتشار این نشریه دارد:
 
پرده اول: هر بارانی که رحمت نیست...

اصلا اشتباه نکنید، این باران با آن بارانی که فرموده اند رحمت الهی ست زمین تا آسمان فرق دارد. اصلا این باران ربطی به رحمت و نعمت ندارد.

کلا عده ای هستند که با رفتار و اعمال خود یک چیز خوب را ضایع می کنند. اساسا هنر این جور آدم ها همین هست ! ضایع کاری! استفاده از یک نام مبارک و مقدس در جای نامبارک و نا مقدس...

یاد روزهای فتنه 88 افتادم. آن روز ها هم عده ای از قداست رنگ سبز استفاده کردند و در نهایت در روز عاشورا ماهیت غیر سبز خود را آشکار ساختند. گفتم که هنر این گروه همین است؛ سوءاستفاده از عناوین درست و مقدس!

وقتی کمی عقب تر می رویم متوجه می شویم که روش این جماعت تازگی ندارد؛ از هزاران سال قبل تا کنون با همین شیوه رفتار کرده اند. اگر سری به تاریخ فعالیت جریان دانشجویی بزنیم بی درنگ نام انجمن اسلامی و یا دفتر تحکیم وحدت را زیاد خواهید شنید. تشکلی که از ابتدای انقلاب محل حضور نیروهای انقلابی و خط امامی بود، اما به مرور زمان و خصوصا پس از گذشت یک دهه از عمر انقلاب عده ای با تفکر سکولاری و لیبرالی در این تشکل نفوذ کردند و انحرافی تاریخی در مجموعه دفتر تحکیم ایجاد نمودند تا جایی که رسما و به نام اسلام علیه اسلام و ارزش های اسلامی خط و نشان می کشیدند.

پس می بینید عزیزان در مواجهه با پدیده ها تنها به شعار و الفاظ و عناوین نباید اکفتا نمود بلکه مهم رفتار است ، رفتار عزیز دل برادر رفتار!! مهم آن است که بدانی کدام باران، کدام سبز؟!

 
پرده دوم: کدام اسلام کدام امام؟!

این بخش هم البته ناظر بر همان نکته اول است یعنی سر کار ما با عناوین و اصطلاحاتی ست که عده ای به خود چسپانده اند تا با آویزان شدن به این اصطلاحات و نام ها آبرویی برای خود دست و پا کنند اما دریغ از ذره ای آبرو...

یادتان باشد که در نکته اول تاکید کرده بودم که عناوین مهم نیست. خیلی گیر عنوان ها نباشیم . اصلاحات، پیروامام ، انجمن اسلامی و از این دست عناوین. مهم عمل است عمل.

مثلا همین واژه پر سروصدای اصلاحات! اصلا من و امثال من با این واژه مشکلی نداریم. مشکل ما با آنهایی ست که خود را به این واژه چسپانده اند. اساسا اصلاح طلبی در فرهنگ ما مسلمان ها یک اصل مهم و غیر قابل انکار است. یادمان باشد که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروع دین شناخته شده است و این یعنی تاکید بر اصلاح جامعه! و یا قیام امام حسین از اساس برای اصلاح امت اسلام بود. پس اصلاح طلبی چیز بدی نیست که اتفاقا یک امر صحیح است؛ اما مشکل از آنجایی شروع می شود که عده ای به نام اصلاح طلبی با دین و ارزش ها مقابله می کنند. قران که خوانده اید حتما؟ آنجایی که می فرماید: و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون....

وقتی از آنها سئوال می شود چرا در زمین فساد می کنید می گویند هما نا ما اصلاح طلبیم...

پس خوب است به این نکته دقت کنیم که نه برچسب اسلامی بودن برای یک مجموعه ضمانتی برای عمل اسلامی آن مجموعه است و نه لفظ خط امام می تواند ضمانتی برای حرکت در مسیر امام و انقلاب باشد . اتفاقا استفاده از برچسب ها و عناوین اعتقادی خصوصا اسلام و مذهب مهمترین حربه جریان نفاق برای ضربه به اسلام بوده و خواهد بود.

یک بار دیگر سال 88 را به یاد بیاورید . مسعود رجوی در شب عاشورا مصادف با 6 دی که "شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"  را سر داد و شد شعار عناصر فتنه در کف خیابان های تهران در روز عاشورا و شد محور بی حرمتی به امام و انقلاب اسلامی ، زیارت عاشورا می خواند. باورتان می شود ؟ زیارت عاشورا! مسعود رجوی!!

جای دوری نرویم همین آقایان و آن خانم محصور در حصر انقلابی، به نام خط امام و یار و یاور امام چه کردند با خط و آرمان های امام؟ با عناصر ضد انقلاب سر یک سفره نشستند و طراحی عملیات کردند. پس صرف شعار بودن در خط امام و یا اسلام نمی تواند تضمینی برای عمل به آرمان های امام و اسلام باشد.

اگر مطابق با آرمان های امام حرکت کردید در خط امام هستید وگر نه قطعا در خط نفاق ...
 
پرده سوم: اندر حکایت باران پیرو خط امام ....

و اما باران پیروخط امام! بارانی که هیچ رحتمی برای جامعه نداشت. سراسر عقده گشایی بود از همان ابتدا تا انتها... فارغ از بحث درباره هزینه های هنگفت چاپ این نشریه که باید پرسیده شود از چه مجرایی تهیه شده و اینگونه از جیب بیت المال مسلمین علیه آرمان های مسلمین تاخته، فارغ از ضعف شدید نوشتاری و محتوایی و... چند نکته قابل تامل را ذکر می کنم.

نخست آنکه در بارانی که باید هم اسلامی باشد هم خط امامی هیچ نکته ای دال بر پیروی از خط امام و اسلام دیده نمی شود که هیچ سعی شده با عقده گشایی چهره هایی که سال ها از مکتب امام سیلی خورده اند بر آرمان امام و خط او چنگ بیاندازند. من از عوامل باران همین یک نکته را خواستارم که زحمت بکشید و تنها یک مورد و فقط یک مورد، حتی در حد یک خط دفاع از آرمان های امام در نشریه خود بیاورید...

نکته دوم اینکه متاسفانه علی رغم تمام زحماتی که برای جلوه های ویژه نشریه کشیده شده است حتی یک حرف جدید در باران پیرو خط امام دیده نمی شود. عرض کردم حتی یک حرف جدید ...

یک وقت به عوامل باران برنخورد خدایی نکرده ! اینکه می گویم حرف جدیدی زده نشده از این جهت است که بخشی از نشریه به شورای نگهبان حمله ور شده است آن هم با کلی حرف های بی سند و بی سر و ته ... به نظر همان لفظ عقده گشایی بهترین واژه برای این دست مطالب باشد.

شاید اگر بخواهیم یک حرف جدید که نه متفاوت در نشریه پیدا کنیم سخنان بامزه و بانمک برادر یزدی ست!! فردی که حرف هایش بیشتر شبیه جک و لطیفه است... مثلا اینکه می گوید اگر من نبودم انقلاب به تاخیر می افتاد!! حالا یکی بیاید و این را ثابت کند. یاد جکی افتادم که یارو می گفت من و برسلی با هم مبارزه کردیم آنقدر کتکش زدم تا دادش در آمد ! گفتم خب فیلمی، تصویری، شاهدی ... گفت نه من و بودم و برسلی در یک اتاق در بسته! تنهای تنها...

بهتر است عزیزان پیرو خط امام بدانند که افرادی همچون ابراهیم یزدی وفاداری خود به امریکا و ضدیت با انقلاب اسلامی را به اثبات رسانده اند، پس خوب حواستان را جمع کنید؛ از این پس اگر قرار است حرف سیاسی هم بزنید حداقل برای حفظ شان نام تشکل خود که برچسبی چون پیرو خط امام را یدک می کشد از عناصر ضد امام و انقلاب استفاده نکنید . جریانی که امام با صراحت درباره آنها سخن گفته و آنها را فاقد هرگونه صلاحیتی دانسته است.

بد نیست یکبار دیگر بخش هایی از فرمایشات امام عزیزمان را درباره نهضت آزادی و دارودسته ابراهیم یزدی مرور کنیم.

امام خمینی در پاسخ به نامه وزیر وقت کشور درباره نهضت آزادی می فرماید: نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی و قانون گذاری یا قضایی را ندارد ، و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند، از منافقین بیشتر است!

در بخش دیگر نامه امام تاکید شده است که این نهضت که ابراهیم یزدی یکی از عوامل اصلی آن است ؛ اعتقاد جدی به وابستگی به آمریکا دارند. امام در همین نامه بیان می دارد: نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا ست و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است...

فکر می کنم برای دوستان پیرو خط امام همین یک جمله کافی باشد... امام می فرماید نهضت به اصلطلاح آزادی! دوست ندارم این جمله رابگویم ولی جهت تذکر و ثبت در تاریخ عرض می کنم:دوستان انجمن اسلامی پیرو خط امام !! اگر انجمن خود را اسلامی می دانید و پیروی خط امام مشی شماست بگونه ای رفتار نکنید که روزی در مورد شما هم گفته شود " انجمن به اصطلاح اسلامی و به اصطلاح پیرو خط امام !!! حواستان باشد تاریخ برای عبرت آموزی من و شما ست نه برای سرگرمی و صرفا جهت مطالعه...
 
حسن خمری- دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
ارسال نظرات
پر بیننده ها